3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Macclown

Photoshop7 NL, penselen, functietoets [ en ] werkt niet!

Vraagje,

Ik heb een Nederlandse versie van photoshop7 geïnstalleerd waarbij de functietoetsen [ en ] de penseelgrootte zouden moeten aanpassen maar er gebeurt niets in zowel OSX als in OS9. Ik heb ook een Engelse photoshop7 geïnstalleerd en daar werkt het wel.

Gisteren de Nederlandse versie geupdate naar 7.01 maar ook dat verandert niets.

Iemand een idee wat er loos kan zijn?

Bijdrager
    was frans

ik ben bang dat er iemand heeft zitten slapen bij de nederlandse versies van Adobe, illustrator heeft er namelijk ook last van maar dan niet met het vergroten en verkleinen van de penselen maar met het zichtbaar maken en op slot zetten van hulplijnen. In ieder geval als antwoord op je vraag: de toetsen zijn iets naar beneden verplaatst < & > ipv. [ & ] (geldt dus ook voor illustrator 10 NL met betrekking tot de hulplijnen).

Het harder of zachter maken van je penseel / airbrush gaat nu ook anders.
    Eerst was het SHIFT+ [ of SHIFT + ] nu is dat verplaatst naar ; en SHIFT ; lekker vaag, ik hoop dat het in 8 weer zoals vanouds is.

;)

Bijdrager
    Macclown

Frans,

Geweldig bedankt, ik heb toch verschillende toetsen uitgeprobeerd maar waarschijnlijk te gefuckt. Ik heb erg weinig geduld met programma’s als ze niet doen wat ze zouden moeten doen, jammer genoeg kan ik er dan niet mee gooien. Als vroeger een rotringpen het bij mij niet snel genoeg deed belandde deze gegarandeerd in het linoleum, heerlijk gevoel gaf dat :D

Alaaf en de groeten uit Velsen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.