-
Q:
[Opgelost] Photoshop wil geen jpg's meer openen
Iemand anders dit probleem? Sinds een paar dagen wil Photoshop geen jps meer openen, niet in CC2017, 2015 of 2014.
Mac OS 10.10.5De foutmelding is “Kan uw verzoek niet uitvoeren omdat het bestand niet is gevonden”
Andere bestandsformaten (tif, eps) openen wel normaal. De jpgs kan ik wel in bijvoorbeeld Voorvertoning openen.
En als ik zo’n jpg vanuit Voorvertoning exporteer naar .tif kan ik hem vervolgens wél in PS openen… zucht.Iemand een idee?
@aartjan bedankt voor de reactie. Ook al kan dat een tussenoplossing zijn (openen in Voorvertoning en exporteren naar tif is dat ook) het kan natuurlijk niet zo zijn dat alle jpgs dit hebben (ik werk op een uitgeverij en krijg dus Jan Rap en zijn maat aan bestanden voor mijn neus).
Weet iemand ook een mail adres waar ik dit kan melden bij Adobe? Ik kan geen contactgegevens vinden, het lijkt wel of ze vooral niet bereikbaar willen zijn…Enig speurwerk leverde als antwoord dat dit kan liggen aan (het ontbreken van of aanwezig zijn van een verouderde/corrupte versie van) de Camera Raw extensie.
Download en installeer de laatste versie. (even scrollen naar Mac gedeelte).
@Night En de schouderklop van de week gaat naar jou!
Dit was de oplossing (hoewel ik de eennalaatste versie moest hebben, omdat ik op Mac OS 10.10.5 zit).
Ik vermoed dat deze OS versie er ook mee te maken heeft: want het probleem is *denk ik* ontstaan bij de laatste updates van Adobe Creative Cloud die ik heb uitgevoerd enige dagen gelden. Ik zal het Adobe alsnog melden.Maar het installeren van Camera Raw v9 loste het probleem op. Thanks!!
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.