11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    scd

[Opgelost] Photoshop wil geen jpg's meer openen

Iemand anders dit probleem? Sinds een paar dagen wil Photoshop geen jps meer openen, niet in CC2017, 2015 of 2014.
    Mac OS 10.10.5

De foutmelding is “Kan uw verzoek niet uitvoeren omdat het bestand niet is gevonden”
    Andere bestandsformaten (tif, eps) openen wel normaal. De jpgs kan ik wel in bijvoorbeeld Voorvertoning openen.
    En als ik zo’n jpg vanuit Voorvertoning exporteer naar .tif kan ik hem vervolgens wél in PS openen… zucht.

Iemand een idee?

Bijdrager
    Shmoo

Opnieuw de computer opstarten?

Bijdrager
    Blieper

Werk je met ‘Bridge’, dan kan het zijn dat daar de Bestandstypekoppelingen in de voorkeuren op Voorvertoning staan

Bijdrager
    Blieper

Anders een jpg bestand selecteren en dan de info CMD i opvragen en daar kijken of hoe het staat en dan kun je daar Photoshop kiezen en Pas toe op alle kiezen

Bijdrager
    scd

@shmoo: al gedaan

@blieper: het probleem is niet de bestandsnaam extensie, Photoshop geeft gewoon een foutmelding als ik een jpg probeer te open, maakt niet uit hoe (dubbelklikken, commando-O, slepen op programma).

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Heb ik ook ooit eens gehad.
    Mail de foto eens naar jezelf, dan worden de bits omgedraaid.
    Heeft iemand mij ooit verteld en het werkte.
    gek verhaal dat wel

Bijdrager
    scd

@aartjan bedankt voor de reactie. Ook al kan dat een tussenoplossing zijn (openen in Voorvertoning en exporteren naar tif is dat ook) het kan natuurlijk niet zo zijn dat alle jpgs dit hebben (ik werk op een uitgeverij en krijg dus Jan Rap en zijn maat aan bestanden voor mijn neus).
    Weet iemand ook een mail adres waar ik dit kan melden bij Adobe? Ik kan geen contactgegevens vinden, het lijkt wel of ze vooral niet bereikbaar willen zijn…:(

Bijdrager
    Blieper

Moderator
    Night

Enig speurwerk leverde als antwoord dat dit kan liggen aan (het ontbreken van of aanwezig zijn van een verouderde/corrupte versie van) de Camera Raw extensie.

Download en installeer de laatste versie. (even scrollen naar Mac gedeelte).

Bijdrager
    scd

@night En de schouderklop van de week gaat naar jou!8-)
    Dit was de oplossing (hoewel ik de eennalaatste versie moest hebben, omdat ik op Mac OS 10.10.5 zit).
    Ik vermoed dat deze OS versie er ook mee te maken heeft: want het probleem is *denk ik* ontstaan bij de laatste updates van Adobe Creative Cloud die ik heb uitgevoerd enige dagen gelden. Ik zal het Adobe alsnog melden.

Maar het installeren van Camera Raw v9 loste het probleem op. Thanks!!

Moderator
    Night

Mooi zo(y)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.