8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    olbo

Photoshop werkt anders met selecteren van lagen

Ik ben van de 2017 naar de nieuwe 2019 versie van Photoshop gegaan. Wat een ramp.

Paar dingen die echt vervelend zijn:

En object proportioneel schalen (apple-T + shift) werkt niet meer. Nu ineens zonder shift.

Maar waar ik niet uitkom is als ik een groep wil verplaatsen doormiddel door in het beeld te slepen dat hij een laag selecteert waar mijn muis opstaat en dus de laag die onderdeel uitmaakt van de groep en niet meer de groep. Kan ik dit uitzetten, want dit werkt voor mij totaal niet?

Bijdrager
    olbo

——

Bijdrager
    Blieper

Staat er linksboven een vakje waar staat Autom. selectie? dat vinkje uitzetten wellicht…

Automatische selectie

Bijdrager
    olbo

Ja, dat is hem. Ik kan me niet herinneren dat ik deze ooit heb uitgezet in vorige Photoshop versies.

Maar bedankt, wat een opluchting…

Bijdrager
    Blieper

You’re welcome

Bijdrager
    pruus

Denk er eens over na om over te stappen op Affinity PHOTO. Ik gebruik Photshop al sinds 2018 niet meer. En AP kost maar een schijntje, en niets online.

Bijdrager
    olbo

Daar denk ik wel eens aan. Zeker icm Publisher en Designer.

Bijdrager
    SvS

Ja, ik erger me ook aan nieuwe fratsen, (deels) gewiste instellingen na update of dat iets niet werkt maar pas na opnieuw opstarten wel. Dus ik ben ook al bezig met switch naar Affinity. Hele goede optie. Het is nog ‘even’ hier en daar uitvogelen, want alles werkt net een beetje anders, maar er zitten wel handigheden tussen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.