13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Photoshop + Wacom Bamboo

Ik heb hier een klein probleem met mijn wacom wanneer ik hem in photoshop wil gebruiken.

Het is namelijk zo dat ik iets moet maken in pixels.
    Maar wanneer ik met mijn wacom pen klik gebeurt er niks, enkel wanneer ik hem dan ff rondbeweeg zie ik maar pixels bijkomen.

Met de gewone muis gaat het wel gewoon goed.

Weet iemand hier de oplossing voor?

Bijdrager
    MouseMighty

Euh Photoshop (dus niet Photosop zoals in de titel van je topic) is altijd in pixels. Ik snap niet goed wat je bedoeld? Heb je alle voorkeuren op je Wacom al goed gezet? Is er geen plugin nodig voor photoshop? Moet je niet gewoon bv een lijn trekken op daadwerkelijk op je wacom drukken/tekenen?

Inactief
    Anoniem

ow, sorry voor de typfout.

Ik weet natuurlijk wel dat photoshop in pixels is, maar ik bedoel wanneer je heel hard inzoemt om 1 pixel bv rood te kleuren met de pencil tool.

Met de muis als je klikt doet hij dat, maar mijn mijn wacom doet hij dat niet wanneer je klikt

Bijdrager
    Willem1

Dit probleem heb ik ook gehad in photoshop, ik moet wel eens icons maken en met de muis lukte dit wel maar niet met de wacom bamboo.

Je moet dan in photoshop bij brushes > brush presets > shape dynamics uitvinken en je probleem is opgelost.

Bijdrager
    Lewis Caroll
    ”MouseMighty”

Euh Photoshop (dus niet Photosop zoals in de titel van je topic) is altijd in pixels. Ik snap niet geod…

GE-NI-AAL, MouseMighty ‘tikt’ W0utR op de vingers over een typefout, terwijl hij het zelf niet geod doet :sealed:

Bijdrager
    nookie

Volgens mij moet je naar systeemvoorkeuren gaan en dan naar je wacomvoorkeur (mits die er tussen staat, zo niet, de driver downloaden van de site van wacom), daar kan je de gevoeligheid van je pen instellen.

Bijdrager
    MouseMighty
    ”Lewis
    ”MouseMighty”

Euh Photoshop (dus niet Photosop zoals in de titel van je topic) is altijd in pixels. Ik snap niet geod…

GE-NI-AAL, MouseMighty ‘tikt’ W0utR op de vingers over een typefout, terwijl hij het zelf niet geod doet :sealed:

Nou gefeliciteerd! Ik heb mijn post inmiddels aangepast, de TS nog niet (overigens vind ik ook dat een mod dat mag veranderen) en ik voeg wat toe aan de discussie/vraag… nou jij weer. Of zit je nog samen met Alice in Wonderland? :evil:

Bijdrager
    Lewis Caroll
    ”MouseMighty”
    ”Lewis
    ”MouseMighty”

Nou gefeliciteerd! Ik heb mijn post inmiddels aangepast, de TS nog niet (overigens vind ik ook dat een mod dat mag veranderen) en ik voeg wat toe aan de discussie/vraag… nou jij weer. Of zit je nog samen met Alice in Wonderland? :evil:

Rot hè, koekje van eigen deeg? Jammer voor je dat je niet snapt dat je soms beter niets kan schrijven dan bijdehand proberen te zijn… Ik begrijp trouwens niet helemaal wat jij onder toevoeging verstaat als ik jouw ‘tips’ lees, maar dat zal wel aan mij liggen :innocent:

Bijdrager
    MouseMighty

Lees het als een soort checklist. Zal ze zien dat er meerdere mensen zijn die hetzelfde antwoord geven (Zie antwoord van Willem 1 en van nookie). Maar als dat lastig voor je is zal ik het de volgende keer in 6 losse posts doen ok? . Ik vraag ook om wat meer info want alleen zeggen: “mijn Wacom doet het niet” of “Ik moet het in pixels maken” is namelijk iets te algemeen. Graag wil je dan weten wat precies niet werkt. Tenzij jij natuurlijk bij elk topic dat gewoon:”Help!” heet precies weet wat de vraag en antwoord is.

Ik probeer helemaal niet bijdehand te zijn vandaar mijn verwijzing naar de titel van het topic tussen haakjes. Als je dat ook niet goed kan zien spijt mij dat voor jou. Je mag mij best op iets wijzen maar jij reageert in dit topic alleen op mijn typefout en mijn “tik op de vingers” terwijl je zelf niets zegt/toevoegt/antwoordt op de vraag van TS. Dan kan jij beter maar niet reageren of wel dan?! Laat maar. Het is alweer duidelijk. Oh ja en het is verschrikkelijk irritant en onnodig om de post waarop je reageert (die dan dus boven je antwoord staat) te quoten.

Bijdrager
    Lewis Caroll

Al zegt 1 MouseMighty iets doms, het blijft dom…

Bijdrager
    MouseMighty

Yeeey weer een constructieve bijdrage van Lewis Caroll!! :evil: :evil: Lewis Caroll, Alice in Wonderland, Follow the white rabbit… Ik zeg: Lucy in the Sky with Diamonds??

Bijdrager
    Lewis Caroll
    ”MouseMighty”

Ik zeg: Lucy in the Sky with Diamonds??

Volgens mij interesseert het niemand ene h*l wat jij zegt… :P Nee zonder dollen, dit loopt uit de hand en ik laat het hierbij, welterusten. No hard feelings, I was just kiddin’.

Inactief
    Anoniem
    ”Willem1″

Dit probleem heb ik ook gehad in photoshop, ik moet wel eens icons maken en met de muis lukte dit wel maar niet met de wacom bamboo.

Je moet dan in photoshop bij brushes > brush presets > shape dynamics uitvinken en je probleem is opgelost.

bedankt, ik ga dat morgen eens proberen.

@die 2 ander, als jullie zo nodig jezelf een beetje belachelijk wilt maken, doe dat dan aub in een ander topic. !

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.