12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    tarmac58

photoshop vraagjes

het is al laat, iedereen slaapt al als het goed is en nu durf ik dan mijn vraag te stellen
    er zal nl vast wel een draadje over zijn maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor trefwoorden ik in moet vullen
    1- ik klooi momenteel met een 30 dagen probeerversie van photoshop CS2 en het valt me opdat ik bij het verplaatsen van selecties het niet op de juiste plaats krijg, dwz eenpaar pixels te veel naar rechts of naar links. dit heb ik in ph7 nooit opgemerkt, dus doe ik iets fout. maar wat?
    2-voor deze vraag zit ik, ik weet het, niet zozeer in het foute forum maar op de foute site.
    het gaat namelijk over een dell (geen idee wat voor een, die dingen lijken allemaal op elkaar.)
    ik werk zonuendan op een pc die aleen gebruikt word voor photoshop. dat kreng wordt steeds langzamer. zolangzamerhand is het net stroop.koffiedrinken terwijl een filter bezig is een mogelijkheid maar hoeveel koffie kan een mens verdragen?
    kent iemand dit en weet iemand of er wat aan te doen is( en dan niet iets met een bijl of zo, het is niet mijn computer)
    kortom :twee hele vage vragen dus
    meer kan ik er niet van maken

Bijdrager
    EagerB0bNerd

2: kijk eens naar dit topic
    verder telt voor Photoshop natuurlijk meer dan voor welk ander programma: hoe meer geheugen hoe beter.

Bijdrager
    tarmac58

bedankt eager bob voor de snelle reactie
    ik kende dat door jouw genoemde topic en het is helaas niet het antwoord op mijn vraag
    bij die pc cie ik noemde valt het mij op dat hij steeds langzamer wordt. hij was nooit heel snel maar het ging best. nu echter kan je wachten tot je een ons weegt.de HDis al gedefragmenteerd en zo maar dat helpt niks
    ik heb verder weinig sjoege van dat soort computers maar ik moet er wel soms mee werken.

Bijdrager
    juulonline

Je harde schijf formatteren en windows er opnieuw op zetten. Kan met de XP schijf. Dat betekent dus dat je alles wist van je computer. Wel alles backuppen op cd’s of andere harde schijf (Heb ik in mijn verdorven vroege jaren ook vaak gedaan met een dell, liep weer als een zonnetje daarna). succes ermee.

Bijdrager
    mane.

1 Met de pijltjestoetsen ka je een selectie 1 px naar links, rechts, onder of boven verplaatsen.
    2 De Pc-formateren is ongeveer de enige manier die echts je oude snelheid terug geeft.
    CS2 vraagt inderdaad veel van je computer, zeker als je niet veel Ram (<1Gb) hebt is het veel wachten.

Bijdrager
    tarmac58

bedankt

Bijdrager
    chatsmit

Wat ook een hoop scheelt is om je virusscanner op de Dell tijdelijk uit te zetten wanneer je werkt in photoshop. Vrijwel elke virusscanner heeft de mogelijkheid om even te ‘ disablen’. Rechts onderin je scherm naast het klokje staan een hoop icoontjes, probeer er daar zoveel mogelijk weg te krijgen…
    En idd wat hierboven staat, met pijltoetsjes kun je per pixel bewegen.

Bijdrager
    tarmac58

ik heb nog een stomme vraag

sinds kort heb ik last van het volgende probleem. als ik iets geslecteerd heb en ik wil nog wat selecteren kan ik mijn “cursor” niet meer zien.en dan wordt selecteren een hels probleem.
    ik heb waarschijnlijk in voorkeuren ooit iets verkeerds aangevinkt maar ik kan het niet meer vinden.
    mischien dat iemand dit herkent ?

bij de afbeelding: ik probeer hier iets te selecteren bij de coordinaten 30 en 40

Bijdrager
    hopsa

Toch maar je Dell ingeruild?

Als CAPS lock aanstaat word je cursor een mini kruisje, wellicht dat dat het was.
    En anders weet ik het niet, een cursor hoort er gewoon te zijn.

Bijdrager
    tarmac58

bedankt voor de reactie , beste hopsa
    maar – ik heb zelf nooit een dell gehad
    – ik gebruik zelden capslock
    -op het plaatje zie je zelfs geen minicursor of zo. er is daar niets ???
    je leert er wel mee leven hoor

Bijdrager
    marloez

ik zie idd dat je cursor daar moet staan…raar hoor! :?
    misschien dat in de trial versie de voorkeuren een beetje in de war zijn en dat daardoor de weergave het niet goed doet? Herstartje helpt niet?

Bijdrager
    tiny

Ik heb het ook wel eens. Ik weet niet hoe het komt maar ik heb er wel een soort van workaround voor. Misschien dat dit je kan helpen.

Ten eerste kan je proberen om met een toets ff snel een ander gereedschap te selecteren (de V-toets bijvoorbeeld, voor de Move Tool). Dan wordt je cursor tijdelijk weer zichtbaar. Als je met de M-toets weer terug gaat naar de Marquee Tool, hoef je dus niet naar de Toolbar en houd je de cursor op de plek.

Maar je kan ook daarna gewoon beginnen met het maken van je selectie. Dat zie je nl. wèl (als in je eigen voorbeeld). Vervolgens kan je ‘het beginpunt van je selectie ontgrendelen’ met de spatiebalk. In plaats van het vergroten/-kleinen van de selectie, pak je hem nu op en verplaats je hem. Wanneer je de spatiebalk weer loslaat, blijft de selectie daar staan en kan je weer vergroten/-kleinen. Zo kan je hem precies daar neer zetten waar je wilt.

Ook kan je natuurlijk kiezen voor Select > Transform Selection. Dat is wat omslachtiger maar je kan er dan wel meer mee. Een van de hoekpunten met de Appel-toets ingedrukt aanklikken bijvoorbeeld. Je bent dan niet meer gebonden aan de horizontale en vertikale lijnen van de rechthoek maar je kan de boel dan lekker uit z’n verband trekken. Dat kan trouwens ook wanneer je aan het croppen bent. Maar nu dwaal ik al weer af…

Ik hoop dat dit wat is.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.