4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Erikaatje

Photoshop vraagje

Hallo,
    ik heb een vraagje over photoshop.

Als ik een site maak in photoshop en er in photoshop ook tekst in zet en deze site dan bewaar voor het web wordt mijn tekst ook een plaatje.
    Als ik op andere websites kijk die ook met photoshop gemaakt zijn zie ik dat de tekst van die sites geen plaatje is maar gewoon html tekst.

Hoe doen ze dat?

alvast bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    WOZ

Simpel! De tekst is niet in photoshop gezet. Maar later toegevoegd in (bv) dreamweaver of GoLive. Als je niet zo’n html-freak bent is dit misschien iets voor je:
    http://www.softpress.com/en

Product Description:
    Freeway Express brings the same WYSIWYG approach to web design as our award-winning professional tool, Freeway Pro. This means you can start building your site with an idea, not a list of “can’t do that in HTML” restrictions, and you’ll see your results immediately. In action, Freeway Express handles like a desktop publishing or “Works” application. You draw or simply drag and drop pictures, text, graphic headlines and rich media right onto the page. Scale, rotate, distort, and overlap these graphic elements and combine them with HTML text with total web design freedom. Each time you change your design, Freeway Express completely re-writes the html code and re-compresses all the graphics, so your site is always optimized for the Web. And since your entire site is generated from one Freeway document, there is virtually no way to create a bad link from page to page.

Bijdrager
    nijntje

Waar begin ik, vraag ik me af?

Wat versta je onder het maken van een website met photoshop? Een ontwerp of meer?
    Meer is nl. volgens mij niet echt mogelijk (kan wel maar niet wenselijk) en niet te laden, hoewel niet iedereen het met me eens zal zijn.
    Een ontwerp kun je wel maken in photoshop en als je tevreden bent over je ontwerp ga je uitpluizen hoe in html te maken en vervolgens welke elementen je in Photoshop gaat maken (opknippen) en hoe groot ze moeten worden. Dit doe je met een html-editor die er in allerlei varianten zijn, vast ook wel iets voor je eigen smaak en kennis. De meeste sites worden tegenwoordig middels stylesheets (css) gemaakt waar je ook plaatjes in op kunt nemen (bijv. in de achtergrond zodat er html over heen komt – layers als het ware).
    Als je dan je html gemaakt hebt kun je alsnog terug naar je .psd om aan het plaatjes gedeelte te editen…

Bijdrager
    Erikaatje

ok het is me helemaal duidelijk!
    nu kan ik weer verder:)
    bedankt!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.