6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    alaska

Photoshop: vaak een “Embedded Profile Mismatch”-foutmelding

Ik krijg vrij vaak als ik plaatjes open in Photoshop de volgende foutmelding:
    “Embedded Profile Mismatch”. (zie afbeelding)

Je kunt het dan nog prima openen, maar ik wil eigenlijk af van die irritante foutmelding. Kun je het ergens instellen dat ie in zo’n geval altijd kiest voor ‘Discard … (don’t color manage)’?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    MacTS

Ik vind dit geen foutmelding! Dit is een waarschuwing voor het feit dat je geopende foto een ander kleurprofiel heeft dan jouw standaardinstelling in Photoshop. Als je standaard in RGB fotografeert en Photoshop staat op sRGB dan zul je altijd deze melding krijgen. Zeker in jouw geval want blijkbaar staat jouw PS ingesteld op iMac RGB en dat kent geen enkele camera. Om de waarschuwing nooit meer te krijgen is het zaak het kleurprofiel van je camera en jouw PS gelijk te zetten.

Bijdrager
    iPro

Ja hoor, dat kan:
    Ga in het menu naar Edit, Color settings en kies vervolgens onder Color management policies bij RGB de optie Off en vink de drie hokjes uit. Nooit meer vragen over kleurmanagement, gewoon lekker aan rommelen met de kleurprofielen. Of dat verstandig is???

Je kunt ook MET kleur management werken:
    Klik in het Color settings dialoogvenster (Edit, color settings) op de knop More options en kies uit de settings opties: Europe Prepress 2. Hoogst waarschijnlijk staan alle opties nu goed ingesteld. Nu nog je beeldscherm kalibreren en het nieuw gemaakte profiel als beeldschermprofiel instellen.

Kind kan de was doen.

Bijdrager
    alaska

Welk beeldschermprofiel kun je dan het beste voor een Intel iMac kiezen bij je systeemvoorkeuren?

Geblokkeerd
    Carp

Je kunt beter eerst de basics van kleurmanagment proberen te begrijpen, want zo word het erg lastig je te helpen….zoiets als uitleggen aan een blinde wat rood is !

http://www.colormanagement.nl/site/index.php?id=13,20,0,0,1,0

Bijdrager
    maurits brock

Je kunt het beste kiezen voor de eerste optie “Use embedded profiel” Dit betekent dat de RGB-nummers in je bestand worden omgezet naar kleuren met behulp van het profiel dat je camera gebruikt (in dit geval sRGB). Op deze manier worden de kleuren juist weergegeven. Op de manier die je nu gebruikt zullen veel kleuren te verzadigd tonen, huidstinten zijn nu bijvoorbeeld te rood.
    Wanneer je meer wilt weten over het gebruiken van profielen in Photoshop kun je op mijn site een pdf downloaden.
    http://www.pixelpad.nl/pdfs.html
    Er is een pdf voor PS CS2 en een pdf voor eerdere versies van Photoshop.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.