17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    IJurriaan

Photoshop tutorial…

Beste iedereen,

Ik was wat aan het proberen met een Photoshop tutorial alleen stuitte ik op het volgende probleempje :

Then goto “image > adjustments > brightness/contrast” change your brightness to -100. Also set your layer blending mode to overlay. You should hopefully have something like this.

De eerste zin snap ik en er veranderd zowaar ook iets…maar de tweede regel begrijp ik wel maar ik weet niet waar je dit kan instellen…ik heb al geprobeerd met ‘automatisch overvloeien’ en ook met ‘opties voor overvloeien’…maar ik krijg dan niet het gewenste resultaat (plaatje #2)…
    Wie weet waar het aanligt…?

Alvast bedankt, MVG Jurriaan

Bijdrager
    jeroentje

plaatjes doen het niet..:roll:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik begrijp dat je een Nederlandse versie hebt?

In je lagenpalet staat bovenin de “blending” instelling per laag (voor de laag die geselecteerd staat)
    De laag instelling voor mengen (blending) staat standaard op “Normaal/Normal”
    Dat verander je dus in “Bedekken/Overlay”

Ik weet niet hoe oud de tutorial is maar sinds CS2 (of 1) heeft Photoshop andere contrast mogelijkheden.. In dat geval kan je bij Helderheid/Contrast “verouderde instellingen” aanvinken om te bekijken of dit beter resultaat geeft..

Bijdrager
    IJurriaan

Daar ben ik weer…hier nog een keer de plaatjes…hoop dat ze het nu wel (blijven) doen…:roll:
    #1 Dit lukt me om dit plaatje te creëren :

#2 Dit moet het ‘eindresultaat’ worden :

————————————————————————————————————-

”iJurriaan”

Then goto “image > adjustments > brightness/contrast” change your brightness to -100.

Dit is mij ook nog succesvol gelukt…ik krijg dan dit resultaat :

”Dr.

In je lagenpalet staat bovenin de “blending” instelling per laag (voor de laag die geselecteerd staat)
    De laag instelling voor mengen (blending) staat standaard op “Normaal/Normal”
    Dat verander je dus in “Bedekken/Overlay”

Dit heb geprobeerd bij ‘opties voor overvloeien’ en bij het in je beginscherm staande ‘lagenpalet’…daar heb ik i.p.v. ‘normaal’ – ‘bedekken’ geselecteerd…als ik dit gedaan heb ontstaat het volgende resultaat :

Dit is niet het ‘gewenste’ ‘eindresultaat’ … hoop dat je er iets mee kan… :)

Gr. Jurriaan

Bijdrager
    Dr. Maddox

Kan je misschien vertellen wat je doel is? Wil je het patroon verwijderen? Of wil je een bepaald effect? Wat ik je wel kan zeggen is dat bij een middengrijskleur het effect “bedekken” niks doet. Misschien moet je dan toch donkerder of lichter gaan zitten. Het nadeel van tutorials is dat veel handelingen en effecten verschillen afhankelijk van de resolutie en kwaliteit van de foto.

Je laatste voorbeeld heeft een verloop. Dat klopt en kan sowieso niet. Heb je ergens een verloop aanstaan misschien? Het is mij nog niet helemaal duidelijk allemaal, sorry:(

Bijdrager
    IJurriaan

Oke, in ieder geval bedankt voor je (eerlijke) antwoord:wink: Het doel…eigenlijk is het doel van de tutorial uit het ‘niks’ (geen foto ofzo) een achtergrond op te bouwen. Ik geef je anders wel even het linkje van de tutorial…Tadaa !!. Verloop ben ik nog nooit in Photoshop tegen gekomen, dus het zal ook wel niet aanstaan…denk ik…

Bijdrager
    Dr. Maddox

Nou, verloop is een van de eerste dingen waarmee je begon;) Ik had ook niet door dat later in de tutorial, de laag over een verloop heen geplaatst zou worden..

Hoe dan ook, ik heb met je meegekeken. Ik liep zelf ook vast. Volgens mij klopt hij niet helemaal. Zelf ben ik terug gegaan naar de stap waarbij je de afbeelding weer kleiner maakt. Daarna heb ik zelf de volgende instellingen gebruikt (zie screenshot). Het resultaat zie je in dezelfde screenshot op de achtergrond. Kijk maar eens wat er bij jou uitkomt. Van hieruit kan je weer verder naar waar hij ook verder gaat.. Het kleuren pallet met de gekozen kleur is dus de kleurinstelling voor het laag effect (daar kom je door op de laag te clicken)

Ik moet zeggen dat er beter tutorials op internet te vinden zijn. M’n handen jeuken om deze eens uit te werken.. Maar het is al laat;)

Hier de screenshot:

Bijdrager
    IJurriaan

Oké, bedankt voor je duidelijke uitleg en moeite:) Heb jouw ‘instructies’ opgevolgd en het lukte zowaar. Dan kan ik nu weer verder…

Gr. Jurriaan:D

Bijdrager
    IJurriaan

Ja hoor…ik snap weer eens iets niet:)
    —————————————————————————————————————–

Dan zou je dit moeten doen :

”Pauper

With the rectangular marquee tool make a small selection that covers both lines then hit the delete key, move the selection across then hit the delete key, do this all the way around when your finished you should have something like this.

En dan zou onderstaand plaatje moeten verschijnen…

Ik weet niet hoe die knakker dat flikt…mij lukt het in ieder geval niet, op zijn manier…

Het is inderdaad een mindere tutorial, maar als ik eenmaal ergens aan begonnen ben wil ik het ook afmaken:wink:

”iJurriaan”

:)

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ok ok:)

Wat hier de bedoeling is:

Je moet de lijnen zo bewerken dat je een stippellijn krijgt. Dat wil zeggen; een selecte maken zo groot als de tussenruimte van twee stiksels. Deze gebruik je om een stukje lijn te wissen en vervolgens verplaats je de selectie op een nieuwe plaats waar je het stiksel wil onderbreken en wis je nogmaals een stukje lijn enz. enz.. Dit is dus gewoon simpelweg handwerk. Stukje voor stukje de onderbrekingen wissen uit je lijnen zodat je een stik effect krijgt.

Wissen doe je dus mbv de delete knop op je toetsenbord..

Succes en graag gedaan;)

Bijdrager
    IJurriaan

Bedankt voor je antwoord:) ‘T is weer wat duidelijker geworden:wink:

Maar als ik een stukje ‘twee lijnen’ selecteer en dan op de ‘delete-knop’ druk gebeurd er niks…als ik het geselecteerde stukje dan ergens anders naar toe sleep…en dan daar weer op de ‘delete-knop’ druk gebeurd er ook niks :roll:…

”iJurriaan”

Bijdrager
    Dr. Maddox

Heb je de lijnen in een losse laag staan en deze laag ook op geselecteerd staan (blauw) wanneer je delete?

Bijdrager
    IJurriaan

Nee…heb ze gewoon in de laag ‘Texture’ staan…zou dit het ‘probleem’ dan zijn…Ik heb ook al geprobeerd om de lijnen uit de laag te halen door [option] [command] Z…maar daar houdt het op een gegeven moment ook op…moet ik dan overnieuw beginnen…:?

”iJurriaan”

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik vrees van wel:(

Wat je in ieder geval moet bereiken is dat de lijnen in een losse laag staan.. Wanneer je daar uit gaat knippe/wissen/deleten moet je op dit resultaat uitkomen. Anders toch even verder zoeken naar een fatsoelijke tutorial;)

Bijdrager
    IJurriaan

Ja…inderdaad…een beetje vage boel allemaal:roll: Ik ga eerst maar eens even de trial downloaden…want mijn ingevoerde (illegale) serial nummer was ‘verlopen’…:?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ok, nou veel succes! Je was vast goed op weg alleen moet je hier en daar de alternatieven weten om zelf verder te kunnen. Gewoon blijven oefen en de rest komt vanzelf:)

Bijdrager
    IJurriaan

Oefening baart kunst :wink: Oké, bedankt:D

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    4eyez

Photoshop tutorial

Iemand enig idee waar ik een tutorial zou kunnen vinden om het volgende te doen:

Met meerdere beelden (pakweg zo’n 900 foto’s) een gezicht maken. Ik heb al zelf wat zitten prutsen maar het ziet er nooit echt behoorlijk uit. Ik vraag me dus af of daar bepaalde trukken voor zijn.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Ludo

Je kunt dit o.a. doen met het freeware programma MacOSaiX.
    Het is overigens een aardige klus en vergt enig geduld, omdat de beeldjes allemaal gematched moeten worden. maar er is een aardig resultaat te behalen, zie ook de website.
    WEBSITE

Bijdrager
    BlackMAC

hetnet heeft wel leuke tutrials, kijk maar of je er wat aan heb.
    http://www.hetnet.nl/web/show/id=190540/Webcursus-Photoshop.html

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.