4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ruggiero

[photoshop] transparancy/gradient vraagstuk [opgelost]

Hallo,

Hoe kan ik een plaatje van een persoon van binnenuit naar buiten transparant maken. Wat ik bedoel is dat alleen de randen van de uitgesneden persoon transparant zijn.
    Als een ‘reverse’ mode gebruik bij de gradient tool en een cirkel om de persoon zet krijg ik enigzins het gewenste effect, maar ik wil graag dat de transparantie geleidelijk naar buiten loopt in de persoon zelf en niet via een overlappende layer …

Iemand een idee? Alvast thnx!

Bijdrager
    MacBeer

Je bedoelt de rand van de persoon laten vervagen in de achtergrond?

Hiervoor maak je een masker. Je tekent met een grote penseel grof over de rand van de persoon. Je neemt een stuk van de persoon zelf mee en een stuk van de achtergrond. Als je een selectie maakt van dat masker kun je hierop het filter ‘gaussiaans vervagen toepassen. Hierdoor zal de rand vaag overlopen in de achtergrond.

Het mooiste effect krijg je wanneer je dat masker met een zachte, grote penseel maakt.

Bijdrager
    QriZ24

Ervanuitgaannd dat de persoon vrijstaand is;

-maak een selectie van de persoon (apple klik op de laag)
    -verklein de selectie met een x aantal pixels
    -zet de doezelaar van de selectie op x pixels
    -keer de selectie om en delete hem
    – als je nog wat bij wilt stellen kun je vanaf stap 3 beter met een laagmasker werken

suc6!

Bijdrager
    ruggiero

Okay dan, dank jullie wel! Ik dacht weer eens veel te moeilijk. Lastig als je weet wat je wilt, maar je het niet voor elkaar krijgt zonder hulp ;).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.