5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Vilscon

Photoshop start standaard met grid. Hoe gaat dat uit?

Standaard als ik een leeg vel in Photoshop open, opent ie standaard met een grid erop. Dat heb ik liever niet.

Hoe zet je dit uit? Ik kan het nergens vinden namelijk.

Thanks!:)

Blijkbaar snapt niet iedereen wat ik bedoel: Ik wil uitzetten dat ie zetten dat ie start met een grid.Ik wil dus niet weten hoe je het grid in het algemeen uitzet, maar alleen uitzet bij het opstarten van een nieuw bestand.

Bijdrager
    karmijn

Beste,

als je in de helpfuncie grid intijpt zie je waar je dat kunt uitzetten.

Bijdrager
    henkmetdepet

In CS6 zit ‘ie hier:

Bijdrager
    MouseMighty

Welke versie van Photoshop hebben we het over? Normaal gesproken pakt een applicatie uit de Creative Suite de instellingen van het laatste document of wat er standaard aan/uit staat indien er geen document geopend is. Nou is het vervelend in PS dat als je GEEN document open heb je de optie Raster ook niet kan gebruiken. Wat gebeurd er als je een nw document aanmaakt en dan Raster (Grid) uitzet met cmnd-‘ en dan je document sluit en gelijk een nw aanmaakt?

Bijdrager
    henkmetdepet

@Blackvibes; Jawel, we begrijpen je wel. Photoshop-logica is dat ‘ie, zoals MouseMighty al schrijft de instellingen van het vorige document leest. Oftewel: even nieuw document openen, grid uitzetten en klaar is Kees. Zo heb ik het gisteren ook even getest om het screenshot te maken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.