4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    misterx

Photoshop: Slimme uitsnede markering maken in het document

De situatie:
    Ik zit met allemaal verschillende formaten (LxB) photoshop documenten, die ik in een auto-batch wil croppen naar 1000×1300 pixels.
    Echter wil ik de uitsnede zelf bepalen per document aangezien het onderwerp op de foto niet altijd gecentreerd is.
    Ik werk met Photoshop CS6

De vraag:
    Bestaat er een mogelijkheid in photoshop waar ik lijnen kan uitzetten in het document, die bij een auto-batch “croppen” automatisch die lijnen aanneemt om vandaar uit het beeld te snijden?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Night. Reden: IN JUISTE SUBFORUM GEPLAATST

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Is het niet net zoveel werk om met de hand lijnen te zetten, als om de afbeelding met de hand bij te snijden?

Aangenomen dat je dit niet bij álle foto’s wilt doen, lijkt mij dan de makkelijkste optie om eerst de foto’s waar het onderwerp niet goed genoeg in het midden staat met de hand te doen, en dan de rest automatisch.

Bijdrager
    misterx

Bedankt voor je antwoord en het meedenken Jakko.
    De bedoeling is echter dat ik met toekomstige beelden ook die markering/uitsnede wil hebben in dat document en dat ik bij de volgende auto-batch alle bestaande en nieuwe beelden wil samen laten ‘runnen’.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dus dat je van foto’s waarvan je al een bijgesneden versie hebt, nog eens het origineel bijsnijdt zodat je weer uitkomt op een versie die je al hebt … ?

Zou het in dat geval niet handiger zijn om te werken zoals ik al eerder zei, en dan de bijgesneden foto’s in een andere map te zetten? Dan kun je de volgende keer alleen de nieuwe doen en die daarna bij de oude zetten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.