4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Photoshop shortcut vraagje

Stel ik verander de tekst van een alinea in Photoshop.

Ik druk dan op de shortcut T en daarna pas ik het aan, als ik het heb aangepast, druk ik op op esc en kom dan weer terug bij de move tool. (wat ik in de meeste gevallen ook wil) Maar dan word gelijk mijn gewijzigde text verwijdert.

Mijn vraag is dus hoe ga ik vanaf tekst wijzigen direct naar de movetool zonder mijn muis te gebruiken (d.m.v shortcuts)

En hoe verander je ookal weer van gereedschap in het toolmenu als ik bijv het emmertje nodig heb en ik druk op G maar dan staat hij bijv. op verloop hoe wissel ik dat d.m.v van shortcuts?

Bijdrager
    Geminis

Die truc om met het tekstgereedschap terug te keren naar de move-tool zou ik ook wel willen weten:-)

Om te switchen tussen de gereedschappen gebruik je de SHIFT en de betreffende shortcut!
    (Dus SHIFT-G voor het switchen tussen emmertje en verloop)

Edit: met ALT-Escape kan ik de tekst deselecteren maar dan moet ik alsnog de V intoetsen voor het Move-gereedschap.

Geblokkeerd
    Anoniem

Druk eerst op de ENTER-toets van je Num-pad (dus niet de gewone enter-toets).
    Druk daarna op V, en je hebt het move-gereedschapje weer te pakken:)

Klein vraagje alleen: tekst zetten in Photoshop? Toch niet van die kleine wolkerige
    tekstjes die je eigenlijk in Illustrator/Quark/Indesign zou moeten zetten toch?;)

Bijdrager
    mac-addict

Nou het zit namelijk zo ik ben bezig met een soort infographic, ik ben nu op lage resolutie aan het werken.
    Maar ik denk dat waneer het concept goed gekeurd is dat ik tog verder met indesign ga om de teksten te plaatsen.

Ik moet even kijken wat het handigst is want ik gebruik super veel foto’s in het schema dus ik twijfel nog :?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.