6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Aardbeihoofd

Photoshop “save for web” duurt erg lang

Hoi, als ik in Photoshop CS2 een kleine afbeelding (600 x 600px) wil opslaan m.b.v. het commando “save for web” dan doet hij er tegenwoordig meer dan een halve minuut over, om de vier previews te laten zien. Vroeger kwamen ze veel sneller (na ca 2 sec.) te voorschijn. Aan wat zou dit kunnen liggen? Ook het opslaan van een ordinaire jpeg duurt soms ook vrij lang.

Dit probleem komt evengoed ook voor als ik direct na het opstarten van mijn Mac met PhotoShop begin te werken (met dus veel vrij geheugen) Hieraan zou het volgens mij dus al niet aan kunnen liggen.

Powerbook 1,5Ghz – 1GB ram – 30GB vrije schijfruimte

Bijdrager
    MacBeer

Wat is de resolutie en kleurdiepte van het origineel? Als je van een zwaar origineel een kleinere kopie moet maken dan kost dat extra veel rekenkracht.

Bijdrager
    Aardbeihoofd

1. Origineel: 4000px x 4000px – 10 lagen – 16Bits diep – 600dpi
    2. Daarna omgezet naar: 600px x 600px – 72dpi – geen lagen
    3. Pas na de ‘omzetting’ probeer ik een ‘save for web’, maar dit duurt dus erg lang voor een kleine afbeelding.

Bijdrager
    MacBeer

vreemd… dat zou kippetje moeten zijn voor die machine. Ik heb trouwens die 4 venster weergave uitgeschakeld. Ik werk met 2 weergaves., niet meer.
    Helpt het om Photoshop meer geheugen toe te wijzen?

Bijdrager
    Aardbeihoofd

Ik heb Photoshop 80% i.p.v. 60% van mijn Ram-Geheugen gegeven en ook enkel 2 weergave vensters laten zien. Ik merk dat het heel wat uitmaakt. Ook afbeelding omgezet naar 8bits diepte. Bedankt voor de tips

Bijdrager
    MacBeer

oh wacht.. ik had over die 16 bit-diepte gekeken… dat is vrijwel uitzonderlijk dat je daarmee moet werken. Standaard werk je liever op 8 bits per pixel. Dat scheelt echt enorm veel ruimte.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.