12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    LucasX

Photoshop : rounded corners met dikke rand

Weet er iemand hoe je met Photoshop een picture rounded corners geeft EN daaromheen een zwarte rand kan maken (die ook de rounded contouren volgt) ?

Met vriendelijke groeten,

Lucas

Bijdrager
    kontheur

heb je een voorbeeld misschien? begrijp niet echt wat je bedoelt…

Bijdrager
    LucasX
    ”kontheur”

heb je een voorbeeld misschien? begrijp niet echt wat je bedoelt…

Voila, hier heb je een voorbeeld van wat ik bedoel.
    Dus mijn vraag is in feite tweevoudig :
    1) Hoe pas ik rounded corners toe op een bestaande picture?
    2) Hoe voeg ik een dikke border eraan toe die de contouren volgt?

Groeten,

Lucas

Bijdrager
    Elmo1608

Selecteren, select -> modify -> smooth
    [command] [shift] I, [backspace].
    Nieuwe layer onder de afbeelding.
    Select -> modify -> expand.
    Fill selectie met een kleur.

Dit moet echter ook op een of andere manier met layer styles kunnen.

Bijdrager
    iRik

Wat ook kan…

selecteer een vierkant, maak een nieuwe layer aan in het channel menu, vul de selectie met wit, deselect, ga naar filters–>blur–> gausian blur. Pas dan de ‘levels’ aan, druk dan de channel layer aan met command ingedrukt. maak een nieuwe ‘normale’ layer aan en vul de selectie met een kleur.

voor het randje moet je een kopie maken en iets uitrekken met command-T

(het randje kan ook met layer–> drop shadow.. daar moet je wat dingen aanpassen)

Bijdrager
    tourist

1) Naar ImageReady springen en de marquee tool met de ronde hoekjes gebruiken.
    2) Edit – Stroke

Bijdrager
    Elmo1608
    ”tourist”

1) Naar ImageReady springen en de marquee tool met de ronde hoekjes gebruiken.
    2) Edit – Stroke

Dit is inderdaad de gemakkelijkste oplossing. Weer iets geleerd :D

Bijdrager
    tourist

Waarom die marquee met ronde hoekjes nog steeds niet in PS zit is me trouwens een raadsel.

Bijdrager
    Xigh

Ik lees het door, maar de bedoeling is ook dat er ronde randen bijkomen, automatisch. Dat randje zou ik doen dmv wat gepiel met de blending options.

Ik wist overigens geen manier voor de ronde randen (ik heb een blad waarin alle plaatjes met ronde randen moeten zijn en ik had dus een snelle manier nodig) en ik heb dus het volgende gedaan. Ik heb een wit vel gemaakt en daar met de Rectangle Tool een vierkant met ronde randen (ik deed radius: 5 pixels, gezien je voorbeeld zal het dat bij jou ook wel aardig zo zijn). Daarna selecteerde ik de Layer Transparency van de laag met het vierkant en drukte twee keer op backspace. Daardoor krijg je een wit vel met een gat er in (als het niet werkt moet je even een extra witte laag maken). Daar kun je de foto achter plaatsen en dan heb je automatisch ronde randen (beetje het idee van een passe-partout). Door de schaduw in te stellen van de witte laag krijg je mooi die zwarte rand erbij.

Bijdrager
    OohDie
    ”Elmo1608″

Selecteren, select -> modify -> smooth
    I, [backspace].

Is juist je moet alleen van tevoren de foto een eigen laag geven en een nieuwe laag aanmaken, met smooth geef je de radius aan.
    Daarna alles weer selecteren appeltje+a en met de moove tool een tikje verschuiven daarna edit/stroke en het is gebeurt.
    Dat wat betreft Photoshop maar inderdaad zou het gewoon in ImageReady doen.

Bijdrager
    powerrrbook

ben geen expert maar in ps 8.0 zit wel degelijk optie rounded rectangle tool
    (onder de T van tekst typen)
    met selectie kader trekken en via layer style het aantal pixels instellen 9dikte)
    alsmede de kleur. Kijk ook bij de layers (klik op stroke en je komt in layer style)

Bijdrager
    OohDie

Damn weer wat geleerd!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.