8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Macman

Photoshop Plug in voor Epson scan

Ik wil graag vanuit Photoshop CS5 scannen zodat ik direct het beeld kan bewerken en uitvoeren. Bij mijn Epson SX425 scanner(van de all in one) zit wel Epson scan, maar er is geen plug in geïnstalleerd, zoals vroeger wel het geval was.

Weet iemand of deze plug-in bestaat en zo ja, waar vind ik hem? Hele web al afgezocht, niks gevonden.
    Ook een twain plug-in vind ik nergens.

Alvast bedankt!

Rob

Bijdrager
    Ir.Bob

TWAIN is een verouderde technologie en zit daarom niet meer standaard in CS5, verder werkt alleen onder 32-bit. Je moet de TWAIN plugin apart downloaden van de Adobe site. En photoshop in 32-bit starten door het vinkje aan te zetten in het ‘toon info’ scherm in Finder.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik verwonderde mij daar ook al over, maar had me al neergelegd bij scannen buiten Photoshop.

Maar om nu daarvoor Photoshop in 32 bit op te starten? Ik hou het wel zoals het is.

Bijdrager
    Macman

Bedankt voor de tips Ir.Bob en KarelWillem, ik had net al ontdekt dat je inderdaad een Twain scanner kon downloaden bij Adobe. Voor de degene die hem ook zoekt hier is de link:
    http://www.adobe.com/support/downloads/thankyou.jsp?ftpID=4904&fileID=4572
    Het werkt inmiddels weer zoals ik wil. In 32 bit, dat dan weer wel, wat jammer want je mist snelheid maar goed, het werkt in ieder geval. Wat ik niet snap is dat er geen opvolger voor de twain plugin is gekomen, van tijd tot tijd wil je wel eens iets scannen. Weet iemand of er imiddels een opvolger is voor Twain?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Waardeloze bijdrage waarschijnlijk maar hier in CS3 kan ik gewoon via import scannen. Dat zit dus niet meer in CS5?!:eek:

Bijdrager
    PimPamPet

@ Dr. Maddox: klopt allebei. Toen kon t nog wel, nu niet meer.:sad:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Hmmm, wat je vooruitgang noemt..:(

Bijdrager
    KarelWillem
    Dr. op 29 april 2011

Waardeloze bijdrage waarschijnlijk maar hier in CS3 kan ik gewoon via import scannen….

En in CS4 konden we het ook nog gewoon.
    Maar blijkbaar werd dat te eenvoudig gevonden. En mogen we het nu via een omweg doen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.