20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

Photoshop irritatie

mensen op het moment dat ik dit schrijf erger ik me gigantisch aan photoshop.:evil:

had in eens een ingeven voor mijn portfolio..dus ik denk ga maar een ff druk aan de slag in photoshop en illustrator.
    Als eerste moest ik een foto vrijstaand maken.
    dit doe ik altijd met behulp van een snelmasker en een feather ed.
    (je kent het wel)
    dus ik afbeelding openen …edit in quick mask..krijg ik die hele afbeelding niet meer in een snelmasker!!!:evil: :cry: :evil: :evil:
    tel daarbij de frustatie van een windows xp op :x
    en je weet hoe frusti ik op dit moment ben!!!!
    is er een manier om alle instellingen in photoshop cs in eenkeer weer te resetten?
    of moet ik gewoon photoshop opnieuw installeren????

Hulp anyone??
    (na dit soort frustraties kan ik niet wachten op mijn pb :wink: )

Bijdrager
    hydro

Windows XP :roll: wat is dat? Ik ken alleen Mac OS X.

Bijdrager
    maceddy

Verplaatst naar ‘Beeldbewerking’ en het geschreeuw uitgezet;)

Bijdrager
    Zora la rousse

Tot 10 tellen, flink doorsparen, G5 kopen en een legale versie van Photoshop.

Bijdrager
    ram0n

ok ben al wat rustiger:)

waarom denk je dat mijn photoshop illegaal is??:roll:

:apple:

Bijdrager
    hydro

Gewoon een zogenaamde reden voor al je problemen.

Bijdrager
    Zora la rousse

Hmmm, vrouwlijke intuïtie of Windows gewoonte.

Bijdrager
    ram0n

windows gewoonte?
    hoezo???
    voor de mac is toch ook zat illegale software? :innocent:

hoe dan ook ik ben er in ieder geval nog steeds niet uit, ik ga hem wel opnieuw installeren 8)

ik wil een :apple:
    :wink:

Bijdrager
    June

Opnieuw instaleren zou niet veel uit maken denk ik. Volgens mij kan je de instellingen vinden in c:/ document en settings/adobe/photoshop/

Weet niet helemaal zeker maar je kan daaro checken.

@Zora la rousse en hydro: ik vind een beetje kinderachtig van jullie, iemand heeft een probleem en vraag ons om hulp, wel eens waar is het van een andere systeem. maar we kunnen hem toch gewoon helpen of niet soms. dan te gaan suggereren dat hij illegaal software gebruikt, zo ja…so what!!

Inactief
    Anoniem
    ”Zora

Hmmm, vrouwlijke intuïtie of Windows gewoonte.

het meeste ‘gewone’ volg met windows xp downt gewoon alles …
    ze hebben bij de meeste gevallen zelfs niet 1 programma legaal :oops:
    best wel zielig :P zo’n mensen lach ik gewoon super hard uit.
    :innocent:

Bijdrager
    dimelot
    ”ram0n”

Als eerste moest ik een foto vrijstaand maken.
    dit doe ik altijd met behulp van een snelmasker en een feather ed.
    (je kent het wel)

Jammer genoeg ken ik dat wel, het is nou echt de meest rotte manier om een beeld vrijstaand te maken, maar da’s jouw keuze en het gaat wel heel erg snel. Niet zo mooi, maar wel erg snel

”ram0n”

dus ik afbeelding openen …edit in quick mask..krijg ik die hele afbeelding niet meer in een snelmasker!!!

Misschien iets heel erg simpels, ipv het hele pakket opnieuw te installeren:
    1- staat je voorgrond en achtergrond kleur respectievelijk op zwart/wit?
    2- staat je penseeldruk niet onder de 5%?
    3- staan je maskervoorkeuren onder de 5% zichtbaarheid?
    4- brush je wel met de juiste kleur?

Bijdrager
    ram0n

ja bedankt!!!:D
    hij doet het weer (voor en achtergrondkleur stonden niet goed en de penseeldruk was ook onder de 5%):x
    veel dank!!!!!!!!!

@ dimelot
    waarom vindt je dit de meest rottige manier van vrijstaand maken????
    welke methode gebruik jij dan???

Bijdrager
    dimelot
    ”ram0n”

ja bedankt!!!:D
    hij doet het weer (voor en achtergrondkleur stonden niet goed en de penseeldruk was ook onder de 5%):x
    veel dank!!!!!!!!!

@ dimelot
    waarom vindt je dit de meest rottige manier van vrijstaand maken????
    welke methode gebruik jij dan???

je raakt namellijk veel nodige informatie kwijt. Het is niet echt precies en mooi. Maar als je snel wilt werken en het hoeft niet zo mooi, is dit een goede oplossing. Maar ik zelf werk heel graag met paden, wat veel preciezer is.

Bijdrager
    luben

hallo, ik ben luben en al mijn software is illegaal, zelfs mijn os!

dat gezeik ook altijd…

Bijdrager
    Deskman

De mooiste manier om in Photosnob vrijstaand beeld te maken in met ‘extract’ functie uit de filterdoos.

*klik*

Bijdrager
    dimelot
    ”Deskman”

De mooiste manier om in Photosnob vrijstaand beeld te maken in met ‘extract’ functie uit de filterdoos.

*klik*

Niet helemaal mee eens, wel voor donzige dingen e.d. maar niet voor een springveer bijvoorbeeld. Het is daar ook niet voor bedoeld naar mijn mening.

Bijdrager
    nma

hallo, ik ben luben en al mijn software is illegaal, zelfs mijn os!

dat gezeik ook altijd…

Idem hier.

Bijdrager
    Deskman

Ook dan hoor. Het is maar hoe ‘feathered’ je het beeld losmaakt. Dit kan ook heel strak. Alleen een kartonnen doos is makkelijker met een los pad vrijstaand te maken… (vind ik)
    Uiteindelijk is een verloop van twee-drie pixels nog altijd mooier dan de scherpe overgang die een pad levert. Maar een en ander hangt natuurlijk wel af van hoe en waar je het beeld gebruikt.

Bijdrager
    Maarten vd B

tsja, denk dat iedereen wel zijn of haar voorkeur heeft voor t vrijstaand maken.
    Op de juiste manier gebruikt kan je met een quickmask wel ver komen,
    Alleen moet je t vrijwel altijd 1 pixel vergroten, selectie > vloeiend maken (2 pixels)
    en dan een feather van 0,3 pixel. en dan altijd in het alphachannel de randen nog eens
    nalopen… Althans; zo doen wij het hier vaak,..voor zeer bekende klanten.
    wat een gratis tip! dat brengt mij bij het volgende: dit hoort niet meer in dit topic thuis, kan beter onder tips & trics ingebracht worden.

Bijdrager
    MacBeer

haha, ik heb er zelf zo ongeveer een exacte wetenschap van gemaakt (vrijstaand maken van beelden in Photoshop).

Een los programma dat dit werkelijk perfect doet is Knock-Out van Corel.

Zelf in Photoshop is ook zeer goed mogelijk:

– kijk eers in de kanalen en zoek het kanaal waar het vrij te stellen beeld het meeste contrast toont met de rest.
    – Kopieer dat kanaal en schroef het contrast op.
    – Met een licht gedoezelde penseel de randen nalopen met zwart (of wit al naar gelang het beeld) en inschilderen. Ja dit kan best lang duren. Het is geen automatisch proces als mij Knock-Out.
    – wanneer je een duidelijk defineerbaar masker geschilderd hebt het kanaal selecteren door met de ‘command-toets’ ingedrukt op het masker te klikken.
    – terugkeren naar het lagenbeeld en je RGB (of CMYK) beeld en op het laagmasker-icoontje klikken

Voila!

Je zal vaak nog even alles moeten nalopen, maar zo krijg je een realistisch uitziend masker. Ik gebruik zeer zelden het pad-gereedschap (ook niet voor dozen) omdat in de natuur niets perfect scherp is. Je zal zien dat een hele lichte doezel er beter uitziet dan een harde rand.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.