12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Ben271185

Photoshop & iPhoto

Net Creative Suite CS2 ge├»nstalleerd. Maar nu heb ik een vraag. Bestaat er een plug-in om je foto’s die in iPhoto staan (bij mij is dit bijna alles) direct over te plaatsen naar Photoshop? Zonder dat je ze eerst moet zoeken in de folder ‘iPhoto Library’. Dat zou veel sneller werken.

Dank u

Bijdrager
    petermac

Gewoon slepen vanuit iPhoto naar Photoshop?

Bijdrager
    First Edit

of in je preferences: bij ‘edit photo’ kiezen voor ‘in application’ en dan Photoshop aanvinken, daarna kan je gewoon op je foto’s dubbelklikken, dan openen ze in photosjop…

Bijdrager
    Turbanus

Das maar halve informatie he First Edit! Alle foto’s die in iPhoto staan zijn een speciaal iPhotobestand. Als je daar op dubbelklikt, zouden ze wederom in iPhoto openen. Daarom kun je alleen maar alles selekteren met ?-A en alles in full quality als tiff exporteren. Daarna werkt jouw truc goed om elke nieuwe foto idd direkt in Photoshop te openen.

Bijdrager
    tuur

ik gebruik adobe bridge

vind het zelf het handigste

Bijdrager
    First Edit
    ”Turbanus”

Das maar halve informatie he First Edit! Alle foto’s die in iPhoto staan zijn een speciaal iPhotobestand. Als je daar op dubbelklikt, zouden ze wederom in iPhoto openen. Daarom kun je alleen maar alles selekteren met ?-A en alles in full quality als tiff exporteren. Daarna werkt jouw truc goed om elke nieuwe foto idd direkt in Photoshop te openen.

Misschien was ik een tikje onduidelijk; ik bedoel de preferences van iPhoto, en dan binnen iPhoto dubbelklikken… BIj mij opent dan toch echt photoshop, ook als ik meerdere bestanden heb geselecteerd…
    Xcuus voor de verwarring!

Bijdrager
    Oppie

Ja Turbanus, je zal toch zelf beter moeten kijken; zie iPhoto voorkeuren>Algemeen>Bij dubbel klikken op foto: Open foto in: Selecteer programma…>kies nu PS.

Bijdrager
    Mendoza

en als je in PS dan gewoon bewaard, staat de bewerkte foto gewoon weer in iPhoto.

Bijdrager
    Turbanus
    ”Oppie”

Ja Turbanus, je zal toch zelf beter moeten kijken; zie iPhoto voorkeuren>Algemeen>Bij dubbel klikken op foto: Open foto in: Selecteer programma…>kies nu PS.

Zeg Oppie…. kun jij op allemaal tegelijk dubbelklikken dan?:wink:

Bijdrager
    Oppie

Waarom zou je alles tegelijk willen openen? Maar om je vraag te beantwoorden: ja, dat kan!!

Bijdrager
    Mendoza

met een bieb van 5.000 foto’s lijkt me het echter geen goed plan . . . :wink:

Bijdrager
    Oppie

Inderdaad, maar wat moet je ook met 5000 geopende foto’s in PS?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.