7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    karel_appel

photoshop in spaces

Bij voorkeuren kan je opgeven in welke space een programma moet starten. Ik heb bij bridge en photoshop aangegeven dat ze in space 2 moeten starten. Met bridge gaat dit prima maar photoshop start nog altijd in space 1.
    Heeft iemand suggesties?

Moderator
    Mac Daddy

Bij mij staat Photoshop in space 1 ingesteld. Dat werkt ook altijd prima. Als ik Photoshop opstart d.m.v. een bestand naar het icoon te slepen, dan doet hij het goed. Als ik Photoshop normaal opstart en ik ben bijvoorbeeld in space 2, dan verschijnen daar ook de menu’s, maar zodra ik een bestand op, vliegt hij naar space 1.
    Toont Photoshop dit verschijnsel ook bij jou, of opent hij zelfs bestanden in andere spaces?

Bijdrager
    HorridCrow

Als het goed is werken de menubalken van Photoshop in iedere space.
    Bij mij is dit ook het geval. De workspace zelf blijft altijd op de ingestelde space staan, en wordt daar ook geopend.

Bijdrager
    karel_appel
    ”Mac

Bij mij staat Photoshop in space 1 ingesteld. Dat werkt ook altijd prima. Als ik Photoshop opstart d.m.v. een bestand naar het icoon te slepen, dan doet hij het goed. Als ik Photoshop normaal opstart en ik ben bijvoorbeeld in space 2, dan verschijnen daar ook de menu’s, maar zodra ik een bestand op, vliegt hij naar space 1.
    Toont Photoshop dit verschijnsel ook bij jou, of opent hij zelfs bestanden in andere spaces?

sorry voor de late reactie. Dit doet ie bij mij ook. Snap er niks van.

Moderator
    Mac Daddy

Tja. Hetzelfde doet ie bij mij ook met Illustrator en Indesign. Die menu’s opent hij overal, maar dat vind ik niet zo’n heel erg punt. Als ik iets open in 1 van de programma’s gaat hij toch vanzelf naar space 1 waar ik heb aangegeven dat die programma’s moeten staan.

Bijdrager
    Cenobyte

Office heeft hetzelfde budgedrag. Het werkscherm in de ene space, de menu’s in een ander. Waardeloos stuk software…

Moderator
    Mac Daddy

Nee, office is erger. Als je bij Office van een andere space naar de space gaat waar Office staat, kan hij net zo goed terug springen. Ongeacht of er een menu aanstaat of niet. Of naar die goed space springen en vervolgens het document in de space zetten waar je net was. Ook heel krom.
    Het helpt trouwens wel, wanneer je de menu’s in Word uitzet, dan snapt hij het beter.

Wat Photoshop doet is het volgende. Stel je hebt hem ingesteld in space 1. Je hebt hem al eerder opgestart. Je staat in space 2. Je klikt op het PS icoon in je dock. Dan laat hij die menu’s in space 2 zien. Zo gauw je iets opent, springt hij naar space 1. Hij luistert dus wel goed, maar alleen de menu’s laat hij overal zien.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.