12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Reverb

Photoshop in full screen modus met tabs… Hoe?

Hoe krijg ik photoshop zo klaar dat ik de full modus kan draaien en dat ik bovenaan ook de tabs heb met wat ik heb openstaan. Vind Photoshop in een venster namelijk niet lekker werken en zet hem dan op fullscreen. Helaas verwijnen dan ook mijn tabs die ik wel heb als ik full screen uit heb. En heb geen zin om elke keer weer het venster uit te trekken, zodat ik het handmatig fullscreen heb. Gaat om versie CS5, maar denk niet dat dat heel veel uitmaakt.

Ter verduidelijking hieronder een screenshot:
    (dit wil ik, maar dan in fullscreen)

Dit krijg ik in fullscreen with menu bar(terwijl ik meer plaatjes open heb staan):

Moet vast toch wel kunnen toch… full screen en tabs. Al gegoogled etc. maar kom tot niks concreets.

Bijdrager
    bartvdhoeven

Als je met Spaces werkt kun je wel op elk scherm een bestand open zetten en dan ook Fullscreen met menu bar gebruiken. Dan kun je met ctrl-pijltje, van bestand wisselen.

Bijdrager
    Carlo

De tabs zichtbaar maken is niet echt mogelijk in een preview mode.

Maar met ctrl tab kan je wel van het ene beeld naar het andere springen.

Het is ook niet nodig om je toolbar los te maken, als je met de muis naar de linkerkant van je benster schuift dan klappen de gereedschappen gewoon open, hetzelfde geld voor de panelen aan de rechterkant.

Ik doe het als volgt:

Ik druk één keer of twee keer (dan krijge je een zwarte achtergrond) op de F-toets en dan gebruik ik de bovenstaande manier van werken.

hopelijk is dit wat je wenst

Bijdrager
    Reverb

ls je met Spaces werkt kun je wel op elk scherm een bestand open zetten en dan ook Fullscreen met menu bar gebruiken. Dan kun je met ctrl-pijltje, van bestand wisselen.

Dan doe ik denk ik iets goed verkeerd. Heb net spaces geactiveerd en PS in space 1 gezet, maar als ik dan ga schakelen dmv. ctrl pijltje dan ga ik gewoon naar bijvoorbeeld safari wat ik nu open heb staan.
    Hoe moet ik dat configureren zodat het werkt zoals jij bovenstaand beweert.

Ik doe het als volgt:
    Ik druk één keer of twee keer (dan krijge je een zwarte achtergrond) op de F-toets en dan gebruik ik de bovenstaande manier van werken.
    hopelijk is dit wat je wenst

Heb bij een bestand op f gedrukt en krijg nu dan inderdaad een zwarte achtergrond bij het bestand en alle verdere items verdwijnen. Gebruik daarna dus de combinatie ctrl tab maar er gebeurt dan niks. Zo begrijp ik het dat ik het moet doen uit jouw bericht.

Bijdrager
    Carlo

je moet wel meerdere foto’s hebben open staan

Bijdrager
    Reverb

Ja dat snap ik. Heb nu drie tabs in PS staan, maar makkelijk schakelen in full screen… ho maar. In standard screen mode(dus venster naar grootte afbeelding) gaat het prima, omdat ik dus tabbladen heb.

Bijdrager
    Carlo

met de ctrl bedoel ik ech de ctrl niet de command toets

Bijdrager
    Reverb

Ja ik druk echt op de ctrl en TAB toets.

Bijdrager
    Carlo

wat gebeurt er niet?

Bijdrager
    Reverb

uhmzz vreemd, doet het nu wel. Iets uitgevinkt. Thnx anyways :slant:

Bijdrager
    Carlo

voilà, weer iets opgelost

Geblokkeerd
    Anoniem

Tabs in fullscreen heb je meestal niet nodig: je kan ook tussen je vensters switchen met Command + , namelijk. Ik geloof niet dat er een verstopte instelling is waarmee je die venster-tabs ook in fullscreen modus tevoorschijn kan halen, maar de toetsencombinatie zou volgens mij je probleem grotendeels moeten oplossen:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.