7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    alaska

Photoshop-filter om een projectie op een muur na te bootsen?

Ik ben bezig met het maken van een mockup waarin in een lege ruimte op de witte muren een keuken wordt geprojecteerd.
    Weet iemand hoe je dit zo realistisch mogelijk kunt nabootsen?
    Met enkel het onscherp maken van het zogenaamd geprojecteerde beeld kom ik er niet.
    Sowieso ziet het er er vooralsnog erg nep uit, dus alle tips zijn welkom…

Alvast dank!

Bijdrager
    Broer T.

Opacitiy verminderen?

Bijdrager
    MouseMighty

Patroon eronder/erover gooien? Er moet een patroon van steentjes/bricks zijn. Kan er zo snel niet opkomen. Staat vast in de Help van Photoshop onder patroon/pattern

Bijdrager
    eiko

ga met de laag van de projectie eens door dit lijstje heen, en dan in combinatie met Opacitiy moet je een heel eind komen, ik denk dat lighten, screen of overlay het beste werken, maar ga ze allemaal even bij langs

Bijdrager
    mackerjack

zou je een afbeelding kunnen plaatsen van hoever je nu bent? ik begrijp niet zo goed waarom je het onscherp zou willen maken.

Bijdrager
    Dr. Maddox

De beste toepassing zou deze moeten zijn.

Voor een realistisch effect leg je schaduw en highlights bovenop de afbeelding die je op de muur gaat Photoshoppen. Het is niet moeilijk maar wel een kwestie van werken met inzicht en gevoel… Zie bovenstaande link voor verdere uitleg. Het effect versterk je door iets op de voorgrond te plaatsen dat de muur overlapt.

En dan krijg je grofweg zoiets (twee minuten werk…):

Bijdrager
    Dr. Maddox

En toen….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.