7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    e.m.

photoshop: Export kleuren niet zoals ze ze moeten.

Dag allemaal,

ik ben momenteel bezig met enkele photoshop opdrachtjes, en dit probleem kwam ik zelf nooit eerder tegen.
    Maar ik zit met een vrij groot document (23633px x 11811px – 100ppi) en tijdens de export hiervan naar een gewone .jpg heb ik een enorme kleurs verandering. Het is alsof ik een soort van grijze laag over men werk heen krijg.

Het ligt allicht aan mijn color settings, maar ik weet niet goed welke ik best gebruik.
    Het ligt niet aan mijn mijn color mode in elk geval.

Een andere mogelijkheid is een probleem met mijn blend modus, heb verschillende lagen die in screen staan,
    maar geen idee hoe ik deze anders kan gaan oplossen.

Onderaan vind u het verschil: links is de photoshop viewer, rechts is de .jpg (export).

Alvast bedankt!
    e.m.

Bijdrager
    16jeffrey

Dit lijkt mij dat dit het verschil in weergave is tussen CMYK & RGB…

Bijdrager
    e.m.

Dacht ik ook, maar deze settings staan hier juist.

Bijdrager
    Fingerlicking

Heb je geprobeerd de kleuren profielen aan te passen?

Hetzelfde kan ook gebeuren als je voor web exporteerd en bijvoorbeeld de achtergrond net iets valer oogt dan de daadwerkelijke kleur.

Bijdrager
    e.m.

Ja, ik ben ook zeker dat het aan de kleur profielen ligt.
    Heb de update naar photoshop cc 2015 gedaan, sinds dien is het zo,

maar er zijn zoveel opties in kleur profielen dat ik niet goed weet welke te gaan gebruiken.

Bijdrager
    Le Big Mac

Ik zou deze procedure eens proberen:

1. flatten image
    2. omzetten (convert) naar gewenste kleurprofiel (bv sRGB)
    3. save as jpg (ipv export)

Als je meer over kleurprofielen wil weten (voor fotografie) kijk dan eens op http://www.nidf.nl/nidf-norm.html > kleurinstellingen

Bijdrager
    Jesper

Ik heb sowieso het nut van kleurprofielen voor beeldschermen nooit echt begrepen. Waarom moeten daar zoveel mogelijkheden in zijn? Voor drukwerk snap ik het nog wel dat er CMYK en Pantone is, maar verder…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.