6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    macmaus

Photoshop en Illustrator hangen bij switchen tussen programma's

Beste OMT’ers,
    Een probleem wat pas sinds een week of twee voorkomt: als ik in Adobe Photoshop en Illustrator aan het werk ben, switch naar ander programma met Cmd-Tab, en dan terugkeer, hangt het programma. Dit gebeurt zowel in Photoshop als Illustrator. Enige optie is forceer stop.

Ik heb al de schijfvolumebevoegdheden hersteld, PS en AI-voorkeuren gereset, PRAM gezapt, alle laatste updates gedraaid.
    Iemand enig idee waar ik verder nog zoeken kan? Liefst zonder ander besturingssysteem te installeren (tot voor een week of twee had ik er geen problemen mee). Geen rare plugins, font o.i.d. geïnstalleerd de laatste tijd, geen directe oorzaak-gevolg te vinden.

iMac 27″ Intel Core i7, 3,4GHz, 8GB geheugen, MacOSX 10.6.8, Adobe CS5.5 pakket.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Open activiteitenweergave eens als het programma hangt. Misschien is er een proces dat veel CPU gebruik vraagt.
    Ook kun je even een safe-boot uitvoeren en daarna normaal opstarten. Ik heb jaren geleden iets soortgelijks gehad, maar dan met de Finder. Switchen van de Finder naar / tussen een willekeurig programma ging goed, maar terug naar de Finder zorgde voor een minuten lange vertraging. Bij mij hielp toen een safe-boot.

Bijdrager
    koen

Ik zou de hulpdesk van Adobe eens bellen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik werk op een vergelijkbare iMac met eveneens 10.6.8 maar dan CS5. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Als je er alleen last van hebt bij deze Adobe programma’s dan kan de oorzaak in een gemeenschappelijke (Adobe) map zitten. Probeer dan eens een vers account. Als het daar dan goed gaat, kan de oorzaak in je bibliotheek map zitten en dan in de map applicationsupport want daar bewaart Adobe allerlei data.
    Maar gaat het daar ook fout dan zit de oorzaak waarschijnlijk in de programma map en moet je de programma’s misschien opnieuw installeren nadat je eerst alles verwijderd hebt met de Adobe un-installer.

Bijdrager
    macmaus

Sorry voor de late reactie, paar dagen niet in de buurt van bewuste iMac geweest. Ik ga er straks naar kijken, alvast bedankt voor jullie input.

Bijdrager
    macmaus

Even een update: in een nieuwe gebruiker bleef het probleem, dus uiteindelijk heb ik beide programma’s verwijderd en opnieuw ge├»nstalleerd. Probleem verholpen. Dank voor jullie hulp/adviezen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.