1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    HiSkippy

Photoshop Elements 9 en 10 tijd corruptie

Ik heb zelf PSE 9 en omdat Adobe zei dat het in PSE 10 opgelost zou zijn daar de trial van gedownload. Maar helaas in beide blijf ik tegen hetzelfde probleem aanlopen.
    Als ik een foto binnen halen uit een map op mijn MBP (up to date SL en eind 2010) dan geeft de organiser de tijd waarop de foto gemaakt is verkeerd aan. De tijd is één uur vroeger. PSE meldt boven in werkgebied na importeren dat de betreffende foto is geïmporteerd op xx:xx tijd. Ook daar staat de tijd één uur te vroeg. Dit geldt voor JPEG foto’s. Adobe erkent een soort gelijk probleem bij RAW import in PSE 9 en claimt een oplossing te hebben. Maar ik heb dat geprobeerd en lost het probleem bij de JPEG’s niet op.
    Dus ik concludeer dat PSE een verkeerde systeemtijd uit mijn MBP haalt. In PSE kan je verder niks instellen anders dan datum weergave.
    Ik heb onder systeemvoorkeuren in mijn MBP gekeken en daar staat netjes de middel Europese zomertijd weer gegeven en de vink in het automatisch updaten met de apple server. Verder kan ik daar niks aan veranderen lijkt mij. Mijn Canon 30D staat handmatig ingesteld op en datum en tijd en die wordt in de exif weggeschreven. Die tijd zou dus ook weergegeven moeten worden, maar helaas.
    Ik kom van Windows en ben eind vorig jaar overgestapt. Wil nu mijn foto’s (10.000 plus) overzetten op het Appletje. Maar loop tegen dit probleem op.
    Wie herkent dit probleem en beter nog wie weet een oplossing, behalve al mijn foto’s handmatig te moeten corrigeren.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.