13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Appelsientje

Photoshop Elements 14: goede koop?

Hallo allemaal! 8-)

Voor mijn studie wil ik Photoshop Elements 14 aan gaan schaffen. Via SurfSpot kan ik nu een bundel van Photoshop Elements 14 met Photshop & Premiere Elements 14 aanschaffen voor €75. Heeft iemand ervaring met deze versie van Photoshop, die zijn ervaring met dat programma met mij wilt delen?

Bijdrager
    Shmoo

Wat voor studie ben je aan het volgen?

Waar ik vooral problemen mee heb is dat deze versies van Adobe nooit updates krijgen. Support is nihil tenzij er echt crashes ontstaan. Het is vooral een aftreksel van de echte versie waar ze geld uit proberen te melken.
    Of deze versies echt nog zoveel verkocht worden als men voordoet betwijfel ik.

Persoonlijk maar wie ben ik, zou ik voor software kiezen dat meer ‘lean’ is dan Photoshop en dat minder power van je computer vraagt. Zeker wanneer je geen professional bent maar toch goede software op je computer wilt hebben staan is dat wel handig.

Alternatieven zijn in mijn ogen betere oplossingen voor Photoshop Elements. Goedkoper ook!

Pixelmator

Is een erg goede basis voor leuke dingen in te maken. Het heeft misschien minder Pro functies dan Photoshop maar het doet wat het moet doen en ook nog steeds heel erg goed.

Affinity Photo

Deze app is beter dan Photoshop Elements, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken. Mogelijk heeft het ook hier en daar wat meer problemen, kleine bugs & glitches waar je omheen moet werken maar aan de andere zijde. Deze app wordt wel continue ondersteund. Dit is niet aan jaarlijkse 99,- upgrade en verder zie je geen tussentijdse update verschijnen. Als je versie 1.0 Affinity Photo hebt gekocht dan weet je hoeveel beter deze app in een jaar tijd is geworden en nu versie 1.5 eraan zit te komen ( in beta ) met nieuwe functies en verbeteringen wordt het alleen maar beter.

Mijn advies, als je echt de kwaliteit van Photoshop nodig hebt, maar niet het Photoshop budget. Probeer dan Affinity Photo eens uit, op de website is een 14 dagen demo te downloaden zodat je een indruk krijgt wat de app allemaal kan.

https://affinity.serif.com/en-gb/

Bijdrager
    Appelsientje

@shmoo Ik ga rechten studeren aan de Universiteit van Nijmegen. Voor mijn studie zelf zal ik de software dus niet per se nodig hebben, echter vind ik het handig om een kwalitatief goed bewerkprogramma op mijn Mac te hebben staan, om bijvoorbeeld mooie banners en logo’s te maken voor mijn blog. Die dan wel weer over rechten gaat. Ik heb de Affinity app bekeken en gezien dat hij €50 kost in de Appstore. Het is dan voor mij toch voordeliger om de Adobe bundel te bestellen via SurfSpot, aangezien ik dan ook gelijk Adobe Premiere Elements erbij krijg? Of redeneer ik nu niet goed…

Bijdrager
    Appelsientje

@shmoo Ik zie nu ook Affinity Designer in de Appstore. Is dat wellicht meer geschikt voor mij, gezien het feit dat ik het programma voornamelijk wil gebruiken om logo’s te maken, banners, dat soort dingen?

Bijdrager
    KarelWillem

Logo’s, banners, e.d.?

Dan zou ik zeker niet kiezen voor Photoshop Elements.

Daarvoor is Affinity Designer überhaupt 720 keer geschikter.

Bijdrager
    Appelsientje

@KarelWillem Poeh, wat ben ik blij dat ik toch eventjes een bericht op dit forum heb geplaatst. Leek dat ik ben in het maken van banners en dergelijke, heb ik ook zo’n digitale pen nodig om wat moois te maken of volstaat mijn trackpad zeer goed?

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb geen verstand van video en weet dus niet hoe goed Premiere Elements is tegenover iets als iMovie. Deze krijg je gratis bij je Mac en voldoet voor de meeste mensen om video’s mee te maken.

Als jij denkt dat je een goede deal maakt voor 75,- om beide apps te kopen alleen omdat je ze met korting kunt kopen bij Surfspot dan moet je dat zeer zeker doen. Je mag van Adobe wel een bepaalde standaard verwachten, dus functioneren zal het wel.

Ik persoonlijk vind het alleen jammer dat ze deze apps na aankoop niet meer ondersteunen terwijl de volledige professionele versies van zowel Photoshop als Premiere wel gewoon updates ontvangen en daardoor beter worden. Je kunt er dus de klok op zetten dat volgend jaar rond April, Mei of Juni Elements 15 te koop zal zijn zonder dat je een update hebt ontvangen op versie 14.

Bijdrager
    sedikit

Wordt vaak over het hoofd gezien, GraphicConverter:
    https://goo.gl/N5xGsf

Inactief
    Anoniem

Kun je daar ook logo’s en banners mee maken?

Kijk ook eens naar het teken programma https://www.sketchapp.com/

Bijdrager
    KarelWillem
    Appelsientje op 29 juli 2016

…heb ik ook zo’n digitale pen nodig om wat moois te maken of volstaat mijn trackpad zeer goed?

Het mooie van zo’n vector-based tekenprogramma is, dat je met een muis of trackpad heel veel kunt doen.

Elke individuele punt is later weer aan te passen met klikken en slepen, en daar heb je zeker geen tekenpen o.i.d. voor nodig.

Bijdrager
    Shmoo

Hoe komt het dat onze @KarelWillem de DTP’er, grafisch vormgever, webdesigner, 3D print ingenieur, oudpapier ophaler, amateur 4K cameraman en entrepreneur rotzooi importeur ..ineens Affinity software op z’n computer heeft staan terwijl hij normaal met Adobe InDesign en Illustrator CC werkt!?

Bijdrager
    sedikit
    koen op 29 juli 2016

Kun je daar ook logo’s en banners mee maken?

Kijk ook eens naar het teken programma https://www.sketchapp.com/

Ik zou het niet weten. Ik maak nooit logo’s noch banners. Ik heb daar geen verstand van. Maar je kunt het misschien zelf uitzoeken met de trial. Ook hier vind je misschien het antwoord:
    http://goo.gl/Yf0taL

Bijdrager
    KarelWillem

GraphicConverter is een converter. Omzetten van het ene bestandstype in het andere dus.
    En je kunt er wat bewerkingen mee uitvoeren op afbeeldingen. Maar om hier nu logo’s of banners mee te ontwerpen?

Shmoo op 29 juli 2016

Hoe komt het dat onze @KarelWillem … ineens Affinity software op z’n computer heeft staan…

Wat, wie, waar? Je weet meer dan ik blijkbaar?

En Illustrator CC?? Ik heb nog even gezocht, maar nee… die is hier ook al niet te vinden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.