4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Photoshop CS6 smudge probleem

Beste mensen,

Ik gebruik eigenlijk nooit de smudge tool, dus ik heb geen idee of dit normaal is maar het lijkt me niet.
    Ik heb een mager Photoshop bestand, 3 layers met op 2 een filter, de derde heb ik het effect “wolken” toegepast.
    Nu wil ik deze wolken met de smudge tool aanpassen. Borstel op 900px, hardheid 75, niet doordrukken naar de andere layers en geen vingerverf (wat dat ook moge zijn).
    Als ik nu met de borstel over het canvas ga duurt het 5 minuten alvorens de smudge is uitgevoerd. CPU gaat door het dak (150% en meer) en het smudgen zelf lijkt wel geanimeerd te worden. De bewegingen gaan ontzetten langzaam (alsof je een venster naar het dok verkleint en de alt toets inhoud). Dit lijkt me niet normaal.
    Dit alles gebeurt op een Macbook Air uit 2013 met i7 – 8gb ram en 512gb hd.
    Ik draai wel de laatste dp van Mavericks, maar het lijk me sterk dat dit hier mee te maken heeft want alle andere functies, filters enz in Photoshop lopen als een trein?
    Iemand die hier ook ervaring mee heeft? Of een mogelijkse oplossing?

Alvast bedankt.
    Jonas

Bijdrager
    Koning Frank

Smudgen is gewoon heel erg zwaar, zeker als je een brush van 900px gebruikt.

Bijdrager
    Chorro

Een iets oudere Mac of een niet zo’n sterke Mac zoals een Air, kan hier problemen mee hebben inderdaad. Dit probleem heb ik ook wel eens gehad op een iMac van 3 jaar oud en mijn eigen Mac mini van een jaar oud. M’n rMBP met 2.4 gHz quadcore doet dit veel beter, al is het zelfs dan niet 100% soepel.

Smudge is gewoon een redelijk zware taak.

Bijdrager
    MichMich

Mijn 16GB, i7 3.4GH vindt het ook niet leuk. Smudgen is echt een bizar zwaar algoritme.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.