22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    winnol

photoshop cs5 bestand opslaan als cs4

ik moet een opdracht doorsturen naar iemand en die heeft alleen photoshop cs4, en zelf heb ik alleen cs5. Nou kan ik dus niet vinden waar of hoe je als cs4 bestand kunt opslaan!
    weet iemand dat?
    HELP!:)

Bijdrager
    Chorro

Die bestanden zijn naar mijn weten gewoon universeel. Opslaan als *.PSD en alle Photoshop CS programma’s kunnen het lezen.

Moderator
    Mac Daddy

Als het goed is, krijg je de vraag van Photoshop als je een .psd opslaat of je Maximixe compatibility wilt gebruiken. Daarmee zou het moeten werken.

Krijg je die melding niet, dan zie je in het screenshot hoe je die weer moet activeren.

Bijdrager
    winnol

dat dacht ik dus ook! maar dat werkt om een of andere reden niet!

Bijdrager
    winnol

ja dat staat automatisch aan…

Moderator
    Mac Daddy

Niet? Heb je een effect gebruikt wat nieuw is in CS5?
    Of een font wat de ander niet heeft?

Bijdrager
    winnol

even tussendoor, is er in cs5 (zou heel handig zijn) een of andere tool waarmee je je photoshop bestandsformaat kleiner maakt maar toch je layers behoud?
    ik heb nu bijv. een photoshop bestand van 88.6 mb dat kan ik niet versturen dus wil ik een kleiner bestand. Alleen heb ik wel 20 lagen die aanpasbaar moeten blijven tijdens het verzenden. Door alleen de pixels te verkleinen is het nog steeds te groot!
    wie kan mij helpen!?

Bijdrager
    winnol

opslaan is al gelukt! nu verzenden nog:p

Bijdrager
    Chorro

Voor dat verzendprobleem zou je kunnen overwegen om het op een Dropboxaccount te uploaden.

Bijdrager
    winnol

ik heb het nu verzonden via wetransfer, maar zou het graag ook via de bedrijfsmail kunnen doen. Maar die mogelijkheid is er zeker niet?

Bijdrager
    Chorro

Ligt aan de mailserver. Ik dacht dat het maximale wat een mailserver ondersteunt 25 MB is en dan zou het dus niet kunnen. Maar kan ook fout zitten met die 25 MB

Moderator
    Mac Daddy

Heeft je bedrijf een eigen site? Dan heb je ook FTP toch?
    Anders Dropbox, Wetransfer, Yousendit.

Je kan ook de resolutie verkleinen, maar dat wil je vast niet. Wat ook helpt, is alle lagen uit zetten en dan opslaan, maar weet niet hoeveel verschil dat maakt.

Zippen of rarren helpt uiteraard ook.

Bijdrager
    winnol

bij mij is de limiet zelfs al 5mb! dus ik geloof dat er niks anders opzit dan wetransfer gebruiken! thanks guys

Moderator
    Mac Daddy

Maarrr. Je andere probleem? Heb je een effect of functie gebruikt die nieuw is in CS5?

Bijdrager
    winnol

nee het is al gelukt! was denk ik wat misgegaan met de verzending! heb het nog een keer gestuurd en nu doet hij het!

Bijdrager
    winnol

ik weet niet of jullie pro’s zijn in photoshop. maar zo ja dan heb ik nog wel iets wat ik graag zou willen weten!

Als ik de pen-tool gebruik in Illustrator gaat dat makkelijk en smooth van buiging naar recht zegmaar als je op het puntje aan het eind drukt en de buiging sleept hoe je hem zelf wilt hebben. dat heb je blijkbaar niet in photoshop want telkens als ik met de pen tool in photoshop een buiging maak en dan daarna recht wil moet ik steeds weer op dat buigtooltje drukken! is er ook een soort van manier dat ik de pen tool op dezelfde manier in photoshop kan gebruiken als in illustrator op die manier?

Bijdrager
    Bas_H_Design

Onder je Pentool Zit een wit pijltje Direct selection tool, klik daar op en vervolgens op het anchor point, nu komen dezelfde handles tevoorschijn als in Illustrator, klik op een handle en voila nu kun je ook een buiging maken in Photoshop;)

(zelfde verhaal werkt overigens ook in Illustrator)

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

Als je een vraag hebt die niet direct met de andere vraag verband houdt, is het beter om er een apart topic over aan te maken.
    Want je stelt nu die laatste vraag onder het onderwerp CS5 bestand opslaan als CS4 en dat heeft hier natuurlijk niets mee te maken:wink:

Bijdrager
    nickybbb

http://www.wetransfer.com voor je grote bestanden

Bijdrager
    StarX

i.v.m. de grote bestanden kleiner maken: De lagen uitvinken heb ik nog niet geprobeerd maar wat je kan doen is een nieuwe laag boven alle andere zetten, ze volledig vullen met wit en dan opslaan. Scheelt soms drastisch in bestandsgrootte.

Bijdrager
    winnol

@ basje07: ik weet hoe de pentool werkt zowel in illustrator als in photoshop. Alleen is er een snellere manier in illustrator met je pentool dat wat jij nu uitlegt. en die snellere manier werkt bij mij niet in photoshop. ik ben namelijk erg druk en heb niet echt de tijd om steeds op de buigingtool te drukken want het kan gewoon sneller! (in illustrator dan he) maar als iemand dus weet hoe dat werkt in photoshop:

IEMAND DIE WEET WAT IK BEDOEL. EN ANTWOORD KAN GEVEN. graag:)

Bijdrager
    Bas_H_Design

ik ben namelijk erg druk en heb niet echt de tijd om steeds op de buigingtool te drukken want het kan gewoon sneller!

Shortcuts;)

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.