25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Darth Anaxes

Photoshop CS4

Ik heb maar een klein vraagje,
    Is het beter om CS4 te gebruiken voor mac of CS3?
    aangezien ik vertrouwd ben aan Elements 6 en (een beetje) CS3 op windows?

Bijdrager
    KarelWillem

Aljs jij CS3 gewend bent, dan neem je lekker 3. Prima versie.

Wil je het nieuwste van het nieuwste, dan neem je 4.

Er mankeert verder niets aan CS3 voor Mac. Dus in die optiek ben je daar prima mee af.

Bijdrager
    Darth Anaxes

Maar wat is er dan eigenlijk beter aan CS4, stabiliteit?
    en dat 3D painting ofzoiets?

Bijdrager
    Sunneh

CS4 heeft een aantal voordelen vergeleken met CS3.

Wanneer je meerdere bestanden in één keer opent zullen deze in één window met tabladen komen. Het is even wennen dat wel, maar ik ben nu langzaam aan het kijken wat CS4 nog meer voor voordelen heeft.

Bijdrager
    Darth Anaxes

danku, dat lijkt me wel handig met tabbladen werken. Het is overzichtelijk en ordelijk.

Bijdrager
    Esquare

Bekijk de uitgebreide bespreking op ArsTechnica maar eens:
    http://arstechnica.com/reviews/apps/adobe-cs4-review.ars/1

Bijdrager
    Darth Anaxes

danku

Bijdrager
    nookie
    ”Sunneh”

Wanneer je meerdere bestanden in één keer opent zullen deze in één window met tabladen komen

Te gek!!

Bijdrager
    Job Versloot

misschien stom maar is CS4 voor Mac OS X niet 64bit, dat deze verzie optimaal gebruik maakt van je computer.

Bijdrager
    sven-

Nee, was het maar zo’n feest. Adobe vond het “te moeilijk” om een 64 bit versie in Cocoa te schrijven dus CS4 voor Mac is helaas nog steeds 32 Bit (die van Windows is wel 64 bit).

Bijdrager
    steeze
    ”Job

misschien stom maar is CS4 voor Mac OS X niet 64bit, dat deze verzie optimaal gebruik maakt van je computer.

De Mac versie van Photoshop CS4 is idd geen 64-bit (daarvoor moeten we wachten op CS5), maar hier merk je volgensmij toch weinig van. Tenzij je echt met hele grote bestanden (van een gig bijv) gaat werken.

Een paar nieuwe features in PS CS4 zijn wel heel interessant, maar ik wacht nog een tijdje voordat ik het ook daadwerkelijk ga halen. Alles wat ik nodig heb kan ik ook terug vinden in CS3 dus ik heb geen haast.

Bijdrager
    iJoost

Maar volgens Ars merk je er alleen iets van (die 64 bit) als je werkt met enorm grote bestanden. Bij alle enigszins normale afbeeldings-formaten is de Mac CS4 zelfs toch nog wat sneller dan de Windows CS4.

Maar RTFA vooral zelf even.;-)

Inactief
    Anoniem

Voor mijn gevoel werkt CS4 ook ietsjes sneller dan CS3, ondanks dat het nog steeds een 32bit applicatie is.
    Verder zijn er een aantal actiescriptjes die bij mij in den beginne niet meer werkte. Daarvoor heb ik dus wat aanpassingen moeten doen. Wie enkel en alleen fotobewerkingen wil doen, dan heb je genoeg aan de ‘normale’ versie van photoshop en hoef je zeker niet te gaan voor de extended versie, want dat is overkill. (Tenzij je ook 3d bewerkingen wilt gaan doen).

Moderator
    Mac Daddy

Voordat CS4 uitkwam hebben ze nog geëxperimenteerd met bepaalde dingen via de GPU te laten doen. Dat zit nu toch ook in de final versie? Zo ja. Dan helpt dat bij mensen met een GPU ook zeker in de snelheid.

Maar is het enige verschil tussen extended en normaal alleen die 3D functie?

A.s. maandag ga ik naar het live event van Adobe CS4. Dan krijg ik vast wel het een en ander te horen over de nieuwe features.

Bijdrager
    Oost

De nieuwe interface met o.a. tabbladen is in het begin even wennen maar werkt daarna erg lekker!:)

Lid
    Pepperonie
    ”Mac

Voordat CS4 uitkwam hebben ze nog geëxperimenteerd met bepaalde dingen via de GPU te laten doen. Dat zit nu toch ook in de final versie? Zo ja. Dan helpt dat bij mensen met een GPU ook zeker in de snelheid.

Maar is het enige verschil tussen extended en normaal alleen die 3D functie?

A.s. maandag ga ik naar het live event van Adobe CS4. Dan krijg ik vast wel het een en ander te horen over de nieuwe features.

Inderdaad, CS4 laat een groot deel van de berekeningen over aan je GPU door middel van OpenGL.

De extended versie van PS heeft volgens meer filters en dat soort dingen. Een grotere database aan fonts worden meegeleverd. Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die het net even iets makkelijker maken. Maar hetzelfde effect is meestal ook op een andere manier te bereiken, maar is meestal iets omslachtiger.

Maar voor ontwerpen van designs of het photoshoppen van foto’s heb je eigenlijk meer dan genoeg aan de normale versie.

Bijdrager
    Martijn Snels

De OpenGL ondersteuning in CS4 is wel erg mooi overigens!:)

Bijdrager
    bartje
    ”Sunneh”

CS4 heeft een aantal voordelen vergeleken met CS3.

Wanneer je meerdere bestanden in één keer opent zullen deze in één window met tabladen komen. Het is even wennen dat wel, maar ik ben nu langzaam aan het kijken wat CS4 nog meer voor voordelen heeft.

En hoe zet je dit uit? Ik vind het erg vervelend.

Bijdrager
    Swiss

Volgens mij kan dat niet, heb er in ieder geval naar gezocht maar nog niet gevonden..!

Bijdrager
    bartje

“Open documents as tabs” uitvinken.

Bijdrager
    Swiss

Dank u vriendelijk

Bijdrager
    MouseMighty

Of onder deelmenu Venster ->Toepassingsframe aan- of uitzetten.

Voor de engelse versie: Applicationframe :wink:

Bijdrager
    AlessioDM

Ben sinds kort overgegaan op een macbook, daarvoor heel vaak Photoshop op Windows gebruikt, Nu ik photoshop cs4 gebruik op mijn Mac stoor ik me aan 1 ding, dat wanneer ik photoshop opstart gewoon photoshop in alle losse onderdelen te zien is, Mijn Dock en bureaublad achtergrond zie ik ook. Vind dat zeer storend dat had ik niet met Windows die had een hele scherm, dus mijn vraag is : is er een oplossing om mijn achtergrond en dock niet te kunnen zien, beetje zoals de Windows versie dus,

Bedankt

AlessioDM 8)

Inactief
    Anoniem

Ik weet niet of Photoshop die optie biedt. Wat je wel kan doen is het dock verbergen met Appeltje + Alt + D

Moderator
    Mac Daddy

Je kan ook gewoon full screen werken. Als je tussen de verschillende weergaven wilt switchen, druk je op de ‘F’.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.