14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    lunapics

Photoshop CS3 herkent eigen files niet (meer)

Avondeje en ochtendje bezig geweest met het bewerken van een ingewikkelde foto in Photoshop CS3. Weggeschereven versies benoemt als Tiff (tif) met layers etc. Daarna de resolutie van 300 naar 72 dpi, verkleint en weggeschreven als jpg. Nu kan ik de Tiff-versies niet meer openen. Halverwege het laden krijg ik de volgende boodschap:

Could not complete your request because the file is not compatible with this version of Photoshop.

File’s zijn CMYK, 300 dpi.

Heb ik nu alles voor nop gedaan of is er nog iets te bedenken??????????

Bijdrager
    fozzy

Ai…..zijn ze ook niet (meer) in Voorvertoning te openen, en dan opnieuw op te slaan??

Heb je natuurlijk niks aan deze tip… omdat je de layers dan ook kwijt bent:o

Bijdrager
    lunapics

Kleine Update: in Illustrator (ook CS3) openen de tiff’s wel.
    En ja de layers zijn nogal belangrijk

Weer een update: in Preview en Capture one pro ook

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    lunapics

Dank voor de tip maar het werkt ook niet. Als ik het bestand verander in jpg dan gaat CS3 het bestand als een tiff openen en dan houdt die er halverwege mee op.
    Wat mij wel opvalt is dat het nogal forse bestanden zijn geworden. Mijn laatste versie is 1.8 GB en ik herinner mij 800 MB (ongeveer)
    Raadselachtig

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    lunapics

Het zijn ook grote foto’s (22x 4 meter).

De bestanden staan op mijn interne harde schijf, gebruik 1 partitie en heb 45 Gb ruimte vrij op de interne harde schijf.Werkgeheugen is 2 mb.

Afgezien daarvan doe ik wel vaker XXL fotoformats en heb ik nooit dit soort problemen. Ik gebruik dan alleen CS3 en verder niets aan andere programma’s. En, wat belangrijk is er zijn nu 5 Tiff’s die Photoshop niet opent, deze file’s zijn wel backups van dezelfde foto.

Wel veel tijd om koffie te gaan drinken, een vorige foto was 2.8 GB :P

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    livePulse

Heb je CS4 beta ge├»nstalleerd? Die schijnt ook de boel een beetje te slopen…

Bijdrager
    lunapics

Nee hoor, gewoon CS3, nooit problemen tot dit dan..

Bijdrager
    bombilla

LunaPics,

Heb je dit probleem

“Could not complete your request because the file is not compatible with this version of Photoshop”

ooit kunnen oplossen?

Of weet iemand anders hoe ik corrupte .PSD bestanden van 100MB zwaar, bestaande uit meerdere lagen, weer kan openen in welk programma dan ook? Gimp kan het ook niet (end of file foutmelding) en Graphic Converter opent alleen maar ofwel witte ofwel zwarte bestanden.

Bijdrager
    lunapics

@Bombilla,

Ik heb het (nog) niet kunnen oplossen.
    Ik denk dat jouw probleem anders is dan het mijne.
    Ik kan de files overal in openen behalve in Photoshop waar ze gemaakt zijn.
    Probeer eens in Preview, Illustrator, Indesign of gewoon via tab (dus foto aanklikkek en op je tabs duwen/tikkek/slaan, alleen Leopard)

Tja, het blijft een vreemde zaak

Bijdrager
    bombilla

Ik denk dat ik voor een deel hetzelfde probleem heb als jij. Bij sommige bestanden krijg ik dezelfde foutmelding als jij en ik kan het niet openen in PhotoShop.

Maar daarnaast ook niet met Illustrator noch preview (voorvertoning) noch Quicklook in Leopard (TAB? bedoel je niet spatiebalk?) en ook niet in Gimp.
    Als ik een beschadigd (pixel)bestand heb kan ik het normaal gesproken altijd wel openen in GraphicConverter. En dat lukt nu ook echter het beeld is zodanig beschadigd waardoor het lijkt alsof je naar een kapotte televisie kijkt. Maar de meeste .PSD bestanden zijn alleen maar helemaal zwart of helemaal wit. Terwijl het toch een 300dpi RGB PSD bestand van 100MB gemiddeld is.

Er is heel veel op internet over te vinden, maar een oplossing staat er niet bij, en tja helaas ook niet hier op OneMoreThing.

:(

Bijdrager
    Whamp

Probeer ze eens vanuit Photoshop te openen, misschien als een ander formaat. Heeft bij mij wel eens gewerkt. Succes!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.