14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Giele

Photoshop CS2 9.0 probleem

Vandaag terug opnieuwe Adobe Creative Suite 2 geinstalleerd. Maar telkens ik een programma wil starten sluit het ook af. Bij PhotoShop CS2 9.0 blijkt alles goed te gaan tot er “Reading preferences” komt te staan. Dan valt PhotoShop gewoon uit. Herinstallatie helpt niet, wat nu?

De andere programma’s doen het ook niet (Imageready,…) maar die heb ik niet echt nodig, het is vooral photoshop dat me intreseert…

Bijdrager
    mvdenberg

In dit draadje vertelt forumlid profclimber, bij een ander probleem, dat upgraden naar osx 10.4.7 een oplossing zou kunnen zijn. Misschien heb je er iets aan.
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=81920&highlight=photoshop

Bijdrager
    Giele

Het probleem is dat ik de laatste updates heb:o

Bijdrager
    mvdenberg

Is het probleem ook aanwezig wanneer je met een andere user inlogt

Bijdrager
    Giele

Ik ben de enigste gebruiker. Het pakket heeft het gedaan paar maanden geleden, toen ik het niet meer nodig had heb ik het eraf gegooid. Maar nu werkt ie niet meer. Zou het iets met “Reading Preferences” kunnen te maken hebben?

Bijdrager
    mvdenberg

Had je toen alles verwijderd? In je photoshop map staat wat je allemaal moet doen om het eraf te krijgen. Ik zou alles verwijderen (volgens de handleiding) en daarna photoshop opnieuw installeren.
    Anders zou ik het antwoord ook niet weten.

Bijdrager
    Giele

Toen gedaan met APPZaper

Bijdrager
    iDuck

Misschien de ‘com.adobe.photoshop.plist’ weggooien in je bibliotheek onder Preferences.

Bijdrager
    Giele

Heb ik niet eens:o Ook de PhotoShop CS2 tryout van adobe.com val steeds uit?

Bijdrager
    tiny

Heb je de prefs niet? Bedoel je dat? Die heb je nl. wel. Je hebt het bestand dan hooguit nog niet gevonden. En als het precies gebeurt wanneer je het bericht ziet dat de prefs geladen worden, zou ik daar beginenn, ja.

Suc6

Bijdrager
    jobwol

de oplossing is waarschijnlijk simpel: adobe kan niet overweg met de twain pluggin als je werkt onder 10.4.x. Verwijder die pluggin (bevind zich bij photoshop in de map insteekmodules importeren-exporteren) en start photoshop opnieuw op. Hij loopt als een zonnetje. Nadeel is wel dat je foto’s e.d. niet meer direct vanuit photoshop kunt importeren, maar dat je daar externe scanner software voor nodig hebt.

Bijdrager
    Giele

Heb de twain verwijdert. De eerste keer start ie nog steeds niet op, als ik “Probeer opnieuw” klik lukt het wel. Maar na de foto laden en de kleurenmeter te gebruiken valt ie gewoon uit…

Bijdrager
    jobwol

Heb je de permissies al een hersteld? Dat loopt via schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    Giele

Heb gisteren heel mijn macje opgeruimd, OS opnieuw installed, alles werkt perfect…:)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.