7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Djmichel

Photoshop CS1: Tekst breekt de op

Hey iedereen,

Ik kom de hele tijd een probleem tegen in photoshop CS1. Als ik een tekst in photoshop typ dan ziet die tekst er normaal uit. Maar als ik de tekst ga verschuiven of aanpas dan verdwijnt de tekst half en valt hij half over elkaar heen. Als ik de tekst oppakt en een klein beetje versleep dan word hij weer heel, maar als ik hem weer bewerkt dan breekt hij weer op. Dit gebeurt bij alle lettertypen…

Komt dit probleem jullie bekend voor? Of misschien weet een van jullie er een oplossing voor? (herinstalleren hielp niet:( )

Alvast bedankt!

groetjes
    Michel

Bijdrager
    bramvanvulpen

volgens mij heeft dat te maken met je beeldweergave. Heb je ook al geprobeerd uit te printen? Als t daar ook verkeerd mee gaat dan zit t in iets anders. Maar ik denk dat t aan je weergave ligt. Kan je trouwens even checken door in of uit te zoomen. succes.

Bijdrager
    Djmichel

Als ik het print ziet het er gewoon strak uit en als ik het beeld beweeg komt de tekst weer goed terug. Het is alleen heel vervelend als je tijdens het typen de tekst die je aan het typen bent niet meer door het opbreken kan lezen. :oops:

Bijdrager
    Dustbunny

Ik heb volgens mij hetzelfde probleem. Heel erg irritant, ik gebruik naast CS1 ook suitcase als fontmanagement programma. Misschien een overeenkomst met jou en een oorzaak?

DB

Sleutelbeheerder
    Night

Ik heb er ook “last” van en ja, ik gebruik óók Suitcase…. Ik denk echter niet dat dat er iets mee te maken heeft…. denk eerder dat er iets schort aan de screen refresh van CS1, want in CS2 (thuis) heb ik er geen last van…

Bijdrager
    Djmichel

Ik gebruik geen suitcase… ik heb gewoon een grote stapel fonts in mijn font map van het systeem. Op het werk gebruik ik ook CS1 en daar heb ik er geen last van.

Bijdrager
    MacBeer

Klinkt als een probleem met het opbouwen van de schermweergave. Of dat de schuld is van Photoshop weet ik niet.

In ieder geval maak gebruik van een fontprogramma om extern fonts in te laden. Hoe meer fonts in het systeem zitten hoe trager sommige programma’s gaan werken. Als jij op een knetterdikke G5 werkt dan zal je daar niet zoveel van merken. Maar hou dan toch die map in het systeem zo schoon mogelijk.
    Linotype heeft een heel goed gratis fontmanagementsprogramma. Ik werk er bijna dagelijk mee en het werkt heerlijk. Ook heb ik alle rare fonts in het systeem uitgezet. Alleen de webfonts en fonts die het systeem nodig heeft staan aan. Pas hier wel mee op want als je een font uitschakelt dat het systeem nodig heeft dan kunnen er rare dingen gebeuren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.