6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    windowsinthewindow

Photoshop CS –> de moeite waard?

Ik zie dat de upgrade naar CS2 200€ kost. Is dat (té) veel?
    P.S. Ben gewoon benieuwd naar CS2, heb geen fotoshop

Bijdrager
    iSander

ik zou zeggen probeer eens een try out versie op de site van adobe te downloaden. En als het je bevalt koop het dan. Weet wel niet of CS2 al beschikbaar is als try out. En zou nog niet onmiddelijk upgraden naar cs2 als je het mij vraagt. Zeker nu adobe macromedia overgenomen is weet je niet echt hoe dat gaat evolueren. Blijven het aparte paketten? Gaat men ze samen mixen?

Bijdrager
    tiny

Toegegeven, ik ben een echte Photoshopfreak maar ik zou volmondig zeggen: JA!

Ik heb inmiddels drie artikelen gelezen over wat zeer binnenkort deze kant op komt en ik heb het al besteld. Ik kan niet wachten. Ik ben niet iemand die stiekum foute beta’s downloadt dus ik spreek niet uit ervaring maar de bladen die ik heb gelezen stellen niet teleur.

Om een idee te geven, heb ik ff voor je geGoogled:

link, link en link. Zomaar een willekeurige greep want ik kreeg meer dan 100.000 hits. Als je je er echt in wilt verdiepen, kan je ook wat bladen kopen. De Engelse MacWorld heeft een CS2 special waar leuke dingen in staan. Maar als je ff tussen de Mac-bladen kijkt, hebben ze er nu allemaal wel wat over. Tenslotte best een big-deal in Mac-land :wink:

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Van alle programma’s in de CS is Photoshop het minste veranderd
    je krijgt er wat nieuwe mogelijkheden bij, zoals een digital noise filter, een nieuw verscherpfilter en een nieuw “perspectief” tool.
    De filebrowser verdwijnt, en daar krijg je Adobe Bridge voor terug.
    Dat is wel een apart programma dus misschien vindt je dat niet handig aals PS het enige programma van de CS is wat je hebt.

De echt grote veranderingen zitten in IIllustrator, wat helemaal herschreven is en sterk verbeterd schijnt te zijn, en Golive, wat nu helemaal op de CSS (Cascading Style Sheets) tour gaat.
    Verder nieuw is Adobe Bridge, wat de filebrowser vervangt en die misschien niet veel meerwaarde heeft als je alleen Photoshop gebruikt.
    Acrobat is ook vernieuwd, maar is absoluut niet interresant als je Acrobat professional 6 hebt.

Dus of je hier 149 [bewerk, moet 179 zijn] voor wilt betalen moet je zelf beslissen. Ik vind het veel geld, maar omdat ik naast losse licenties voor Photoshop, Golive en Ilustrator ook de CS premium heb zal ik uiteindelijk toch wel weer de upgrade van het hele pakket kopen,, zodat ik in ieder geval de nieuwe Indesign, Illustrator en Golive heb. Photoshop en Acrobat heb je er dan automatisch bij.

er zijn inmiddels een boel reviews verschenen.
    [bewerk] ik vergat natuurlijk de nieuwe RAW tools in PS.
    De RAW omzetting in PS is veruit superieur aan de software die je bij je camera krijgt of koopt.
    Dus als je veel RAW fotografeert is het antwoord natuurlijk makkelijk.

Bijdrager
    JobKuipers

Ik als die-hard Photoshop gebruiker zeg meteen ja, zodra de update bekend werd gemaakt heb ik meteen besteld. Het is echter niet zo dat als je nog geen Photoshop hebt je een upgrade mag kopen (je schrijft namelijk dat je nog helemaal geen Photoshop hebt). De upgrade is alleen bedoeld voor mensen die al een licentie van Photoshop hebben, zodat zij niet weer voor hoge kosten worden gesteld. (een soort service van softwaremakers om hun klanten te binden).

Ik vind overigens € 200,- voor een upgrade (die ongeveer eens in de anderhalf jaar verschijnt) niet veel geld voor mensen die er dagelijks mee werken (anderhalf jaar is ongeveer 545 dagen, dus dat komt neer op € 0,37/dag om een nieuwe versie van Photoshop te kunnen gebruiken)

Groet,
    Job

Bijdrager
    tiny

Nog ff wat nieuwtjes die me te binnen zijn geschoten:

– lens distortion fixes (om vervormende bollingen en ‘halo’s’ e.d. mee weg te werken);
    – smart sharpening: verscherpen met meer controle over wat er verscherpt wordt. hierdoor minder risico dat korrelige oppervlakten te veel versterkt worden;
    – warping! A la Illustrator. Nu eindelijk direct, (non-destructief!) in Photoshop;
    – perspective tools: het clonen e.d. kan nu ook met gebruik van een verdwijnpunt.

Ik kan echt niet wachten :P

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.