13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Photoshop CS & Contact sheet II

Het is me het dagje wel..

Sinds enkele dagen nu vliegt Photoshop eruit telkenmale ik contact sheet II draai.
    Erg vervelend want via dat presenteer ik mijn klanten de proefopnames van hun fotoshoot :oops:

Waar kan dat aan liggen ? Ik heb natuurlijk onmiddelijk PS CS opnieuw geinstaleerd maar dit bracht geen oplossing…
    Ook heb ik voor de problemen begonnen geen enkel nieuw progje erop gezet ??

In één adem vraag ik me af als er nog een ander programma bestaat die hetzelfde doet als contact sheet, maar met iets meer controle ?

THX

Geblokkeerd
    Geanonimeseerde gebruiker

iView Media Pro, Dreamweaver en ws nog tientallen andere progs

Bijdrager
    Johnyw

‘tis wel de bedoeling dat ik ze deftig kan uitprinten

Bijdrager
    Hemi

Ik heb eens met PortFolio van Extensis gewerkt. Leek aardig z’n taak te volbrengen.
    Je kan een demo downloaden dacht ik van hun site.

Bijdrager
    Johnyw

Laat ons wel wezen,

Ik waardeer jullie inbreng maar:
    Iview heb ik gekocht, Idem voor portfolio 7 maar geen van beiden doet wat nodig is !!

Ze printen allebei eigenlijk de thumbnails af…. OK, je kan dat contacten noemen, maar deze zijn dan wel te klein om een klant een keuze te laten maken !

Bij contact sheet II in PS kan je de keuze maken over het aantal die op een aviertje moet staan, maw. je bepaald de grootte min of meer zelf. Dat was ideaal.

Laat nu juist dit onderdeel van PS het afweten en ik zit in de SH..

Bijdrager
    Pier

Misschien even je settings wissen? Met alt-apple-shift photoshop opstarten.

Bijdrager
    Freek.

Op wat voor systeem werk je, hoeveel RAM, wat voor type/aantallen bestanden, hoe groot zijn je sheets; bijj welke actie knalt PS eruit (starten contactsheet of al bij het opdracht geven?), werk je vanuit de bestandenbrowser, is er iets veranderd sinds het eruit gaat etcetc??
    Ik gebruik PS CS met Contactsheet2 ook dagelijks op verschillende manieren en heb nooit problemen Heb nu zowiezo niet direct een pasklaar antwoord, morgen misschien wel als ik op t werk ben. Beetje aanvullende informatie zal nodig zijn.

Bijdrager
    Johnyw

Ik heb alle prefs van PS weggegooid en nu doet ie het weer :D

Ik heb er het raden naar wat er misgelopen is !?

Toch bedankt.

Bijdrager
    Freek.

Mooi, probleem ook weer opgelost.
    Ben wel benieuwd wat de storing veroorzaakt heeft.

Bijdrager
    Deskman

In iView kun je precies zeggen wat je wilt hebben hoor. Hoeveel per pagina, de grootte, of hij het originele bestand moet nemen om ze te printen of de preview, je kunt de preview groot en klein maken, je kunt colorsync profielen aan of uit zetten… Wat wil je nog meer??

Bijdrager
    Freek.
    ”Deskman”

In iView kun je precies zeggen wat je wilt hebben hoor. Hoeveel per pagina, de grootte, of hij het originele bestand moet nemen om ze te printen of de preview, je kunt de preview groot en klein maken, je kunt colorsync profielen aan of uit zetten… Wat wil je nog meer??

Lijkt me ook een prima programma, maar als je Photoshop CS toch al draait lijkt t mij fijn om van daaruit verder te werken:wink: . En dan is het wel erg lekker als dat ’t gewoon naar behoren blijft doen.
    En ik moet zeggen… vanuit de nieuwe bestandenbrowser van CS werken is echt héérlijk, handig en gemakkelijk
    Heb je geen Photoshop, dan zijn de genoemde programma’s natuurlijk uitstekende alternatieven!

Bijdrager
    Deskman
    ”FreekMac”
    ”Deskman”

Lijkt me ook een prima programma, maar als je Photoshop CS toch al draait lijkt t mij fijn om van daaruit verder te werken:wink: . En dan is het wel erg lekker als dat ’t gewoon naar behoren blijft doen.
    En ik moet zeggen… vanuit de nieuwe bestandenbrowser van CS werken is echt héérlijk, handig en gemakkelijk
    Heb je geen Photoshop, dan zijn de genoemde programma’s natuurlijk uitstekende alternatieven!

Hm…
    iView gebruik ik voornamelijk om mijn beeld te catalogiseren en is volgens mij een stuk rapper dan Photoshop Browser. Bovendien kan je in iView een selectie maken (bijvoorbeeld op xcategorie) en daar een sheet van maken. Dat zie ik me in PS nog niet doen…

Mijn opmerking was meer bedoeld als weerwoord op:

Ik waardeer jullie inbreng maar:
    Iview heb ik gekocht, Idem voor portfolio 7 maar geen van beiden doet wat nodig is !!

Ze printen allebei eigenlijk de thumbnails af…. OK, je kan dat contacten noemen, maar deze zijn dan wel te klein om een klant een keuze te laten maken !

iView daarmee opzij leggen is wel erg kort door de bocht (zeker als je het gekocht hebt).

Bijdrager
    Freek.

@Deskman: O.K.:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.