4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    computer space

Photoshop CS 1, gevuld pad ->gewoon pad [opgelost]

Ik heb in PS CS1 een complex pad zitten tekenen, maar dat is gevuld met een kleur. Hoe zet ik dit om naar een normaal pad. Kun je uberhaupt snel de weergave van een pad aanpassen net als in Illustrator? Dus bijv ‘vulkleur geen’ kiezen om een vulling weg te halen en een lijnkleur kiezen om een lijn toe te voegen.

Bijdrager
    kontheur

Je hebt geen pas getekend maar een vormlaag. Nadat je je pen-tool hebt geselecteerd en vóórdat je gaat tekenen, controleer dan altijd of je linksboven het tweede symbool hebt geselecteerd (er zitten er 3 naast elkaar, achtereenvolgens vormlaag, pad, vullen met pixels).

Hoe los je het nu op? Wel, ga naar je lagen palet, klik op je vormlaag met :apple: ingedrukt.
    Je hebt nu een selectie van je object. Ga naar het tabblad ‘paden’. selecteer met het kleine pijltje rechts ‘tijdelijk pad maken’. Eventueel pad opslaan, en eventueel uitkippad maken. Voila!

EDIT: er is een gemakkelijkere manier: ga naar je paden palet. Hier staat een vectormasker. Selecteer deze en klik op het kleine pijltje rechts. Kies nu ‘Pad opslaan’ en klaar!

Bijdrager
    computer space

Hartelijk dank! Die tweede is makkelijk. Bij de eerste optie vroeg ik me nog af of je dan het exacte pad krijgt of een nieuwe interpretatie van de selectie.

Bijdrager
    kontheur
    ”Martiniman”

Kan ik in PS CS 1 een plaat voorzien van een masker zodat de foto in zijn geheel blijft bestaan, terwijl het masker het ding toch vrijstaand maakt? Ik krijg dit niet voor elkaar. Welke stappen moet ik volgen?

Vrijstaand in welke zin? Waar ga je het voor gebruiken? Moet er een knipmasker omheen komen?

– Je kunt natuurlijk je gemaakte pad selecteren (klik met :apple: op je pad).
    – Ga nu naar je bedoelde laag (met de selectie nog aan).
    – Klik op het laagmasker symbool (derde van links, onderaan in je lagenpalet.
    – eventueel je laagmasker omdraaien ( :apple: i)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.