3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    lord anubis

Photoshop – Clipboards to big en andere vragen

Beste,

Enkele vragen waarvan ik hoop dat iemand het mij kan uitleggen.

1).
    Ik krijg in mijn laatste probeersels de melding clipboard is te groot om bewaard te worden.
    Dit gebeurt tijdens het tussentijds CMD-S bewaren van mijn werk.
    Betekend dit dat mijn clipboard ook daadwerkelijk met mijn werk in de PSD file bewaard wordt?
    Heb wat bestanden bewaard en bekeken en zag met en zonder gevuld clipboard n.l geen verschil qua grootte.
    Dus, is bewaard dus bewaard op schijf of in het RAM geheugen? In geval van geheugen, is dit op te lossen door meer RAM, of heeft PS een limit qua RAM gebruik?

2).
    Op het moment dat ik een EPS in PS ( PhotoShop, niet Postscript;-) ) inlaad is het volgens de hoover tekst over het icoontje in de preview in de lagen navigator een Smart Object.
    Als ik de orig bestand aanpas dan past het hier zich ook aan, is er dan al/of voortdurend een conversie naar pixel of blijft het nog steeds een vector die pas bij bewaren een pixel layer wordt op schijf?
    Aanhangende vraag met dezelfde insteek, als ik de EPS object schaal, gebeurt dat op basis van vectoren of op basis van pixels?

3).
    Als ik mijn werk op de zelfde grootte zet als in de Navigator, zeg maar beide beeld vullend op gelijke 24″ monitoren, dan ziet het in de navigator er niet zo mooi uit als in mijn werk, b.v met een simpele stroke of embose zijn er gewoon meer rafels ( niet op de afdruk ). Oke, het is maar een preview en navigator. Maar is de kwaliteit te verbeteren met instellingen in PS? Ben ik een witte streep van een B.H. bandje aan het weg werken dan heb ik het op mijn wekrscherm het op 300% en kijk ik nar de navigator ( preview ) hoe het er in het totaal er uit ziet.

Alvast weer bedankt.

Bijdrager
    computer space

Clipboardmelding is al zo oud als Photoshop. Heeft niks met opslaan te maken. Gaat erover dat je niet naar een andere applicatie kunt copy-pasten.

Bijdrager
    Carlo

1. heeft computer space al aangehaald. Je kan ook je clipboard leegmaken onder Edit > Purge

2. Ten eerste een eps is altijd postcript daar de afkorting betekent Encapsulated PostCript. Er is geen conversie naar pixels omdat Photoshop er een smart object van maakt. Ga je printen dan wordt alles toch in een bepaalde mate omgezet naar pixels. Schaling gebeurt dus op basis van vetoren.

3. Navigator is een preview om te navigeren. Beter is om een tweede versie van je origineel venster te openen op je tweede scherm onder het windows > Arrange

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.