12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Robbie122

Photoshop CC kan geen tekst kopiëren

Hallo,

Ik heb een vraag, zowel op mijn MacBook als iMac kan ik in Photoshop geen tekst plakken.
    Het maakt niet uit waar de tekst vandaan komt, mail, teksteditor of gewoon van het internet.
    Zodra ik een tekstlaag aanmaak en op cmd + v druk, krijg ik deze melding in beeld:

Wie o wie heeft de oplossing voor mij? Dit had ik voorheen nooit, dit viel mij vorige week ineens op…

Ter informatie: Photoshop CC (laatste versie), OS X 10.10.3.

Bijdrager
    MacModus

Photoshop afsluiten (helemaal !)

Photoshop opstarten met de toetsten cmd en shift ingedrukt. (je doet dan een reset op je instellingen)

Dan even kijken of het je wel lukt. (bij mij wel)

Bijdrager
    sedikit

@MacModus, klein foutje,,,Je vergeet de Option(=Alt)-toets. Het resetten van Photoshop-instellingen is:
    Cmd+Option+Shift. Op de vraag ‘reset the preferences’, druk je vervolgens ja.

Bijdrager
    MacModus

Klopt helemaal.

Bijdrager
    MacModus

Moet er nu wel bij schrijven dat het mogelijk bij mij een toevalstreffer was, want ik krijg de melding nu ook gewoon weer.

Bijdrager
    MacModus

Toch nog een extra opmerking

Bij de optie die ik eerst ga photoshop opnieuw opstarten met de CMD+shift toets, daarna kan ik wel tekst uit een kopie toevoegen.
    Maar bij de optie CMD+Option+shift dan lukt dat weer niet.

Raar..

Inactief
    Anoniem

Werkt Paste via het Edit menu wel, of gaat het daar ook fout?

Bijdrager
    NicoJ

Als je alle textformatting eruit laat?
    Eerst naar Teksteditor kopieëren, bewaren als platte tekst en dan naar Photoshop?

Bijdrager
    MacModus

Ik denk dat TS zelf even moet aangeven wat wel en niet werkt.
    Het is immers zijn probleem.

Bijdrager
    Robbie122

Helaas, niks lukt… Tekst uit mail, Safari of teksteditor… Niks werkt… Ook het resetten van Photoshop helpt niet… Apart hoor……

Bijdrager
    macmaus

Onderstaande link geeft aan dat je niet alleen een tekstlaag moet maken, maar ook een tekstkader moet tekenen:
    https://forums.adobe.com/thread/1072193

Is dan wel CS6, maar misschien werkt dit wel?

Bijdrager
    SvS

Hier lukt het alleen als ik via Teksteditor kopieer (omslachtig, wat dat betreft was CS5 niet verkeerd, maar ja) Teksteditor document open laten staan, omzetten in Platte Tekst en dan daarin plakken en dan weer copy&paste doen, dan moet het wel werken.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.