11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Hermanh

Photoshop CC Handelingen

Goedendag forum leden.

Sinds (1996) ik Photoshop gebruik, heb ik nu voor het eerst een storing met handelingen.
    Bijvoorbeeld ik ga een handeling maken voor een foto welke ik altijd op dezelfde manier wil bewerken. Interieur bijvoorbeeld..

Kleur technisch voer ik altijd dezelfde handeling uit, tegenwoordig doe ik dit allemaal in LR, maar het is ook maar een voorbeeld.

Nu wil het zo zijn, dat het opnemen van een handeling probleemloos verloopt. Maar het daarna uitvoeren vormt het probleem.
    Ik krijg bij ieder onderdeel van de handeling bijgaand scherm te zien. En het uiteindelijke resultaat is een zwart beeld.

Nu gebruik ik Photoshop CC en heb nu voor het eerst een opdracht welke ik alleen maar in Photoshop kan uitvoeren met een heel complexe handeling. De handeling maken kostte mij al enige uren, en als ik dan 30 foto´s moet doen vanuit de losse hand dan heb ik een gigantisch tijdprobleem. Is er nu in CC iets gewijzigd wat ik moet aan klikken, of juist uitzetten? Ik had het al eerder opgemerkt, maar er verder geen aandacht aan geschonken, omdat ik het meeste met LR doe. Kan iemand mij vertellen wat er fout gaat?

Bijdrager
    olbo

Hij kan die ene opdracht niet uitvoeren. In dit geval geen selectie maken. Probeer eens de handeling handmatig te doen op het punt waar hij stopt.

Bijdrager
    Hermanh

Hi Olbo

Het vreemde is dat ik eerder vermelde bij ieder onderdeel hetzelfde dialoog schermpje krijg.
    Dus kan ik die handeling wel zelf doen maar daarna stopt ie weer bij de volgende.

De action bestaat uit een kleine 130 onderdelen, dus wordt het moeilijk..

Bijdrager
    Hermanh

Dit is een kleine reeks van de handeling..

Bijdrager
    olbo

Kijk eens goed op het punt dat hij stopt naar het beeld. Misschien valt er niks te selecteren?

(inderdaad lastig te achterhalen zonder de handelingen en het beeld zelf te kunnen controleren)

Bijdrager
    Hermanh

Inderdaad moeilijk te achterhalen. Ik had het al eerder in een andere action, welke ik had gemaakt!

Bijdrager
    macmaus

Als ik zo even snel door de lijst met acties scroll, en je geeft aan dat hij een fout geeft met Selecteren, zou het dan kunnen dat je specificaties niet kloppen? M.a.w. als je opdracht aangeeft dat hij “Layer 1” moet selecteren, maar het bestand heeft alleen “Laag 1”?
    Je geeft hele specifieke opdrachten, dus moet elk bestand op exact dezelfde manier (naamgeving etc) opgebouwd zijn, anders geeft hij zo’n error.
    Is maar een idee, moeilijk zonder meer info te bepalen.

Bijdrager
    Pharris

Ik vermoed ook dat het probleem zit in de Engelstalige actie die uitgevoerd wordt in een Nederlandstalige versie van Photoshop. Heb daar ook problemen mee gehad…

Bijdrager
    Hermanh

Klopt een deel van Pharris. Ik had een nederlandse versie van cc. Heb ik nu omgezet naar een engelse versie. Maar de problemen zijn er nog steeds. Krijg nu de meldingen in het engels.

Bijdrager
    Hermanh

Zou het kunnen zijn dat de F-toets combinaties al reeds in gebruik zijn. Ik gebruik een Logitech K760 toetsenbord. Daar zijn alle F-toetsen voorgeprogrammeerd. En ik heb de action gemaakt nog met mijn oude toetsenbord. Welke een tijd geleden het heeft begeven.

Bijdrager
    Joostxxx

En bij “selecteer masker(kanaal)”? (Die zie ik toevallig staan in de lijst, bijna onderaan.

In het ergste geval een bestand openen en de “handelingen” 1 voor 1 doen. dan kom je er volgens mij vanzelf achter waar de fout zit.
    Helse klus, maar ik zou het anders ook niet weten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.