7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    SvS

Photoshop CC Export als JPG laat ook verborgen lagen zien

Zoals titel aangeeft, ik wil gewoon vanuit Photoshop een lagenbestand met vele verborgen lagen exporteren als JPG/PNG, maar het laat verborgen lagen zien. Die lagen verwijderen is geen optie, want per keer moet ik laag hier en laag daar tonen/verbergen. Dus: Het moet exporteren zoals het in photoshop staat afgebeeld en niet alle lagen. (ik exporteer het via cmd-alt-shift-W)

Hoe kan ik het oplossen? Dank

Bijdrager
    Blieper

Al geprobeerd vanuit het lagerpallet te exporteren met de lagen die je wilt behouden, begreep dat dat iets nieuws was in Photoshop ;-), dus Ctrl Klik in het lagenpallet…

Bijdrager
    HappyTurtle

Wellicht ook een optie: met shift-cmd-alt-E maak je een extra laag met de op dat moment zichtbare lagen. Wellicht dat dat de ‘verborgen’ lagen afdekt en/of je kunt je beperken tot het selecteren van 1 laag bij het exporteren.

Bijdrager
    SvS
    HappyTurtle op 24 februari 2016

Wellicht ook een optie: met shift-cmd-alt-E maak je een extra laag met de op dat moment zichtbare lagen. Wellicht dat dat de ‘verborgen’ lagen afdekt en/of je kunt je beperken tot het selecteren van 1 laag bij het exporteren.

Dit werkte. Wel omslachtig eigenlijk, dwz een extra handeling om het te kunnen exporteren. Dat zou niet mogen.

Blieper

Al geprobeerd vanuit het lagerpallet te exporteren met de lagen die je wilt behouden, begreep dat dat iets nieuws was in Photoshop ;-), dus Ctrl Klik in het lagenpallet…

Dan exporteert het alleen dat ene geseleteerde laag? Of moet ik alle zichtbare lagen eerst selecteren?
    Ik ging eerst ‘verborgen lagen verwijderen’ en dan alsnog exporteren. Dan was het OK. Maar dan moet je wel snel ‘undo’ doen (cmd-Z) om lagen terug te krijgen, voordat je je PSD document afsluit. En kans op foutje (te snel afsluiten) is aanwezig.

Soms zijn de veranderingen juist nadelig. Ik mis trouwens ook normale export naar animated GIF, zoals we dat van CS5 kennen.

Bijdrager
    Blieper

Ja, zo heb ik het gezien ja, dat je de lagen kunt selecteren die je wilt exporteren.

Jah, GIF is inderdaad ook niet meer zoals het was. En zo gaat er nog een hele hoop veranderen denk ik. Vooral met het steeds meer ontwerpen onderweg op een tablet of iPad en later afwerken op een computer. Ook daar wordt veel aandacht aan besteed. Ik ben benieuwd. Er was al gezegd, dat de ontwikkelingen van de komende jaren nog eens verveelvoudigd gaan worden. Heel veel nieuwe dingen dus…, kunnen we er vast rekening mee houden;-)

Bijdrager
    SvS

Ha ja pff soms te snel voor mij, heb een hele stap voorwaarts gemaakt van cs5 naar cc, bestaat er zo’n workshop of 1 op 1 cursus om alles uit cc pakket te halen wat mogelijk is? Soms heb ik het idee dat ik de nieuwe mogelijkheden niet goed genoeg benut en op oude manier verder werk, waardoor ik tegen nieuwe “beperkingen” aan loop zoals bovenstaande.

Bijdrager
    Blieper
    SvS op 24 februari 2016

Bestaat er zo’n workshop of 1 op 1 cursus om alles uit cc pakket te halen wat mogelijk is?

Ja, als je inlogt bij je AdobeID, dan kun je beste veel videotutorials bekijken en die staan ook op release datum vermeld. Anders eens zoeken op ‘Terry White’ adobe evangelist. Grappig manneke trouwens:-D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.