8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    maaaarie

Photoshop bestand niet zichtbaar wel in lagen

Hallo

Ik heb een vraag. Als ik een psd bestand open in Photoshop is het bestand niet te zien je ziet niks openen. Je ziet wel in het lagen palet het bestand staan. Maar alleen hij verschijnt niet op het scherm. Hoe kan dit? Iemand ervaring mee? Het is heel gek. Hij is dus wel geopend alleen zie je hem nergens. Ook als ik op F druk gebeurt er niks. Zoomen ook niet.

Weet iemand hoe dit kan?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Betinker

Staan de lagen wel aangevinkt?

Bijdrager
    maaaarie

Ja lagen staan aangevinkt. Alleen het hele venster met het bestand zie je niet staan.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Is het venster niet toevallig geminimaliseerd? Want dan staat het in het dock. Sinds Lion kun je een programma de laatst gebruikte bestanden laten openen en als het daarvoor dan al geminimaliseerd was opent het misschien ook zo. (Ik weet niet hoe dat verder gaat want ik zit op 10.6)

Bijdrager
    maaaarie

Het venster is ook niet geminimaliseerd. het is echt heel vreemd. Je ziet het bestand niet, maar het staat wel in het lagenpalet daar zie je het wel staan. Maar het scherm met de foto erin kan ik nergens vinden.

Bijdrager
    mackerjack

denkt photoshop dat er een tweede scherm aan hangt?
    ik neem aan dat je appeltje-nul al geprobeerd hebt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Heb je dit dan met elk psd bestand, of ook met b.v. JPEG? En ook met een nieuw aangemaakt bestand of alleen met openen?
    Wat je zou kunnen proberen is het voorkeuren bestand van Photoshop wissen en daarna PS opnieuw starten.
    De voorkeuren staan in: (thuis)bibliotheek / preferences / Adobe Photoshop CS Settings / Adobe Photoshop CS Prefs.psp
    Sleep die laatste (Adobe Photoshop CS Prefs.psp) even op de desktop en herstart Photoshop. Helpt het niet dan zet je het bestand weer terug.

p.s: achter ‘CS’ staat het versie nummer, dus b.v. ‘CS5’.

Moderator
    Mac Daddy

Is het inderdaad bij 1 .psd bestand of bij alle? En wat doet ie met een JPEG inderdaad? En kan je wel een nieuw bestand aanmaken?
    Daarnaast heb je Photoshop als eens een herstart gegeven? Als dat niet helpt, de gehele Mac?

De oplossingen van Hendrik kunnen ook zeer goed helpen, maar we moeten eerst meer weten wat er allemaal misgaat? Is het maar 1 bestand of werk PS helemaal niet meer lekker?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.