7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Soedjono84

Photoshop afbeelding meten na transformatie

Hallo,

Ik heb een afbeelding met Free Transform van formaat veranderd. Nou wil ik na deze wijziging weten wat de afmetingen is van deze afbeelding.

Hoe kom ik daarachter? Het plaatje is namelijk op een laag geplakt wat groter is dan de getransformeerde afbeelding.

Bijdrager
    Geminis

Zo doe ik het;

In de laag waar de afbeelding zit, selecteer alles en kopieer. Maak nu een nieuw photoshop document aan, dit is dan op dezelfde maat als het knipsel in je klembord, oftewel je getransformeerde plaatje.

Kan vast makkelijker;-)

Bijdrager
    Soedjono84

Ja, je hebt gelijk man!

Thanx:D

Bijdrager
    Stadsman

Klik met de magic wand selectie tool op de laag van het aangepastte plaatje maar buiten het gebied van het plaatje. Als het goed is heb je nu een selectie rondom het plaatje. Inverteer de selectie (cmd-shift-i) en kijk dan op het info tab (rechtsboven, naast het navigator en histogram tab) voor de afmetingen.

Als je de transformatie doet kun je ‘live’ op het info tab zien wat de afmetingen zijn tijdens het transformeren.

Bijdrager
    Soedjono84

Click met de magic wand selectie tool op de laag van het aangepastte plaatje maar buiten het gebied van het plaatje. Als het goed is heb je nu een selectie rondom het plaatje. Inverteer de selectie (cmd-shift-i) en kijk dan op het info tab (rechtsboven, naast het navigator en histogram tab) voor de afmetingen.

Als je de transformatie doet kun je ‘live’ op het info tab zien wat de afmetingen zijn tijdens het transformeren.

Ik heb het gezien. Bedankt.. :D

Bijdrager
    Soedjono84

Kan je de afmetingen uit het info tab ook veranderen naar pixels? Het staat nu op centimeters.

Bijdrager
    Oost

Klik in de infotab op het pijltje naar beneden en selecteer dan Panel Options. Daar kun je em instellen op pixels ipv centimeters

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.