5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    andrez

Photoshop 6 verschijnt in OS 10.2 niet volledig in beeld

Beste mede Mac-ers,

Als ik Classic oproep vanuit MacOS 10.2 om Photoshop 6 te openen, dan verschijnt dit keurig in beeld, maar……zonder de balk met bestand (file) etc. Nou ja die balk is er wel, alleen niet aktief maar grijs.

Geopend in OS9 zelf, is er niks aan de hand. Het eigenaardige is dat ImageReady, wel compleet in beeld verschijnt, dus ook in MacOS 10.2.

Wie weet raad?

Ben benieuwd.

Groet,

andrez.

Bijdrager
    SvS

Dat ken ik, ’t is een bug.

Start Classic mode op, via systeemvoorkeuren. Is is eenmaal opgestart dan pas op icoontje van PS 6 klikken en programma opstarten. Dan werkte het wel goed.

Bijdrager
    michelvdb

De schermresolutie instellen op 1024 x 768 of groter.

Bijdrager
    Seven

Niets aan de hand gewoon photoshop nog een keer opstarten en het probleem is weg, je hoeft dus niet in classic op te starten,
    je kan ook als je photoshop niet 2 keer wilt op starten een ander klein os 9 app-je eerst opstarten dan start photoshop 6 in os9 onder os X wel zonder problemen, hij moet gewoon niet als eerste app opgestart worden.

groet Seven:!:

Bijdrager
    andrez

Bedankt voor jullie tips.

Had voor Photoshop, Exell even gebruikt en inderdaad komt Photoshop volledig in beeld als je het na (bijvoorbeeld) deze andere OS9 app opent.
    Wat je ook kunt doen is OS9 opnemen in de doc, zodat je ‘m gemakkelijk eerst kunt openen voordat je Photoshop opent.
    Trouwens, ik heb de beeldschermresolute nu op op 800×600 staan, wat in mijn geval het meest duidelijk en overzichtelijk is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.