6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Photoshop 1 gekoppelde-psb vervangen ipv alle psb's in 1 PSD

Photoshop CC

Stel, je hebt in 1 Photoshop-document vier gekoppelde psb’s zitten. (4 gekopieerde binnen 1 document) Dan wil je een van de vier vervangen door een nieuwere, maar de effecten, transformaties etc etc behouden blijven. Dat doe je door te dubbelklikken op dat laag en dan ga je naar psb, wijzig daar en bewaar psb onder nieuwe naam. Dan zou je in photoshop dat laag opnieuw kunnen koppelen met vernieuwde psb. Maar dan worden alle 4 vervangen in plaats van slechts 1. Ik kan nergens vinden hoe ik slechts 1 laag kan vervangen/koppelen door nieuwe in plaats van dat ze gelijk geautomatiseerd alle vier worden vervangen. Hoe?

Noodoplossing: Ja, ik kan lagen omzetten in pixels, maar dan kan ik het nooit meer wijzigen. Dus dat liever pas als allerlaatste oplossing. Is er een of ander vinkje aanwezig die ik aan/uit moet zetten?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

weet niet of ik het helemaal goed begrijp, maar waarom zou je de psb bewaren met een nieuwe naam?

Kun je niet gewoon je wijzigingen doen en het venster sluiten? En dan JA zeggen op de vraag of je je wijzigingen wilt bewaren?

Bijdrager
    SvS

Omdat ik slechts 1 van de vier geplaatste afbeelding binnen 1 photoshop document wil wijzigen, zonder dat andere 3 automatisch mee gewijzigd worden.

Dan klik ik op zo’n laag en dan opent psb.
    Dan wil ik die wijzigen met nieuwe afbeelding. Omdat andere 3 zo moeten blijven staan, doe ik psb opslaan als …
    En dan terug in psd en dan plaats ik het opnieuw of vervang door of … en prompt worden steeds gewoon alle vier de lagen vervangen.

Bijdrager
    FABMAC

Dat kan als volgt: Je gaat op de betreffende psb layer staan. Druk rechtermuiknop en kiest voor New Smort Object via Copy.  Daarna kan je deze aanpassen zonder de andere.

Bijdrager
    SvS

YES! Eindelijk. Dank je wel!

Bijdrager
    FABMAC

Tot uw dienst.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.