6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    alaska

Photos: 'Optimize Mac Storage' staat aan, maar toch slechts 15 GB vrij op HD

Ik heb in Photos ‘optimize mac storage’ aangevinkt, en alle fotos (96 GB) zijn keurig geupload naar iCloud, maar de verwachte extra ruimte op mijn HD (totaal: 500 GB, beschikbaar: 15 GB) blijft uit.
    Ik dacht dat Photos bij deze optie automatisch zorgt dat je ongeveer 10% van je HD (dus 50 GB) vrij hebt?

Zijn hier oplossingen voor?

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    pruus

Apple probeert de opslag te optimaliseren. En als je nog ruimte hebt, is het systeem minder spaarzaam. Naarmate de schijf voller komt te staan, gaat de fotobibliotheek ook kleiner worden, ja dynamisch. Ik gebruik daarom ook Stack met 1 Tb ruimte en zet daar de beelden in. Ook zet ik een deel in Google PHOTO. Het is echter geen ideaal systeem. Dan moet je het op je thuisnetwerk/Nas/server gaan opslaan.

Bijdrager
    alaska

Ik dacht juist gelezen te hebben dat OSX er naar streeft om bij ‘Optimize Mac Storage’ 10% van je harde schijf vrij te houden. In mijn geval zou dat 50GB zijn, en niet de 15 GB die ik nu vrij heb.
    Ook voor ik de optie aanzette en alles geupload werd had ik 15GB vrij, dus er lijkt niets veranderd te zijn, dus ik dacht dat ik het misschien ergens nog moest activeren of zo. Ik heb al een systeem-herstart gedaan.

Bijdrager
    GoeieDag
    alaska op 24 maart 2016

Ik dacht juist gelezen te hebben dat OSX er naar streeft om bij ‘Optimize Mac Storage’ 10% van je harde schijf vrij te houden.

Waar heb je dat gelezen? Want volgens mij verwijs je nu eerder na een broodje-aap-verhaal.

Bijdrager
    pruus

Wellicht als je nog meer op de schijf gaat gebruiken voor andere zaken dat wellicht de 10% regel geldt. Tot die tijd, helaas….

Bijdrager
    Buzz

Het is simpel te verklaren met een voorbeeld: Als je je harde schijf al voor 90% volzet met andere zaken, dan kan Photos natuurlijk nooit meer haar database en alle thumbnails van je foto’s gaan opslaan, en tegelijkertijd nog 10% vrije ruimte overhouden. Er is altijd een minimum-grootte van je Photos library nodig, om de database en thumbnails op te kunnen slaan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.