14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    gerlof92

Photos app jaagt CPU temp omhoog

Hallo allemaal,

Zojuist de update gedaan met de nieuwe Photos app.
    Photos lijkt mij een hele fijne app om te gebruiken en ziet er goed uit.
    Nu komt het probleem: zodra ik de Photos app start zie ik al direct de CPU temp omhoog gaan.
    Na een seconde of 10/15 schiet de temperatuur naar de 98 graden. De fans gaan maximaal draaien en ik sluit dan de app af om oververhitting te voorkomen. Zodra ik de app afsluit zie ik direct de temperatuur zakken en na een tijdje is het weer normaal zoals hij altijd is.

Hoe kan het zijn dat een app als Photos zoveel vraagt van de CPU dat die zo heet wordt?
    De temperatuur meet ik met de app Temperature Gauge

Iemand een idee?

Gr Gerlof

Bijdrager
    HYD

Gerlof, ik heb hetzelfde!

Bijdrager
    switched12

Ik heb ook precies hetzelfde!

Geblokkeerd
    Alison

Heeft dat niet te maken met dat het beginscherm alle foto’s die in de app zitten in miniatuurvorm laat zien? Ik kan me voorstellen dat dit wel even wat moeite kost om al de miniaturen aan te maken.

Of zeg ik nu iets heel doms?

Alison

Bijdrager
    fred44nl

dus ik ben niet de enige met verbrande bovenbenen:)
    de cpu gaat vrijwel onmiddellijk naar 150 – 250%
    het herstellen van de library heeft ook niet geholpen.

Bijdrager
    gerlof92

Pfoe, toch op een of andere manier blij dat ik dus niet de enige ben.
    Misschien dat Apple het ook gaat merken en met een update komt. Tot die tijd gebruik ik nog even iPhoto:)

Bijdrager
    fred44nl
    gerlof92 op 09 april 2015

Tot die tijd gebruik ik nog even iPhoto:)

goed plan:)
    niet vergeten Mijn Fotostream weer aan te zetten bij de voorkeuren van iPhoto !!

Bijdrager
    gerlof92

fred44nl 2 minuten geleden #
    gerlof92 18 minuten geleden
    Tot die tijd gebruik ik nog even iPhoto:)
    goed plan:)
    niet vergeten Mijn Fotostream weer aan te zetten bij de voorkeuren van iPhoto !!

Thanks voor de tip!

Bijdrager
    AppelJuice
    gerlof92 op 09 april 2015

Na een seconde of 10/15 schiet de temperatuur naar de 98 graden. De fans gaan maximaal draaien en ik sluit dan de app af om oververhitting te voorkomen. Zodra ik de app afsluit zie ik direct de temperatuur zakken en na een tijdje is het weer normaal zoals hij altijd is.

Als je Photo’s nu eens even open laat en, zoals al eerder was gesuggereerd, de app even de gelegenheid geeft om alle databases, miniaturen etc. in orde te brengen? Grote kans dat de de cpu, temperatuur en fans weer normaal worden. Een app kan echt niet je CPU tot beschadiging toe oververhitten, de hardware controleert dit wel.

Bijdrager
    fred44nl
    AppelJuice op 09 april 2015

Als je Photo’s nu eens even open laat en, zoals al eerder was gesuggereerd, de app even de gelegenheid geeft om alle databases, miniaturen etc. in orde te brengen? Grote kans dat de de cpu, temperatuur en fans weer normaal worden.

enkele uren hoeft het toch niet te duren, terwijl alle foto’s, miniaturen en gezichten allemaal beschikbaar zijn.
    en dan toch wordt de cpu bijna opgeblazen.

Bijdrager
    gerlof92

Als je Photo’s nu eens even open laat en, zoals al eerder was gesuggereerd, de app even de gelegenheid geeft om alle databases, miniaturen etc. in orde te brengen? Grote kans dat de de cpu, temperatuur en fans weer normaal worden. Een app kan echt niet je CPU tot beschadiging toe oververhitten, de hardware controleert dit wel.

Dit heb ik gedaan. Maar ik kon bij alle foto’s en miniaturen waren gewoon goed zichtbaar. Zodra ik de app nu opstart schiet de temperatuur omhoog.
    Toevallig heb ik een 2011 model 15″. Die ene met gpu probleem. En dat probleem ontstaat door langdurig oververhitting.

Bijdrager
    Niels

Dit heb ik gedaan. Maar ik kon bij alle foto’s en miniaturen waren gewoon goed zichtbaar. Zodra ik de app nu opstart schiet de temperatuur omhoog.

Naast het opbouwen van je database en miniaturen, moet Foto’s ook alle foto’s nog een keer uploaden naar iCloud danwel matchen met de foto’s die reeds vanaf je iPhone of iPad geuploadet zijn. Dit vergt afhankelijk van het aantal foto’s enige uren.

Toevallig heb ik een 2011 model 15″. Die ene met gpu probleem. En dat probleem ontstaat door langdurig oververhitting.

Je weet dat er een reparatie-programma is voor deze notebooks? Waar maak je je dan zorgen over. Gewoon een goede back-up bijhouden en bij klachten laten repareren.

Bijdrager
    fred44nl
    NielsDam op 10 april 2015

Naast het opbouwen van je database en miniaturen, moet Foto’s ook alle foto’s nog een keer uploaden naar iCloud danwel matchen met de foto’s die reeds vanaf je iPhone of iPad geuploadet zijn. Dit vergt afhankelijk van het aantal foto’s enige uren.

het aanmaken van de Foto’s-library duurde bij mij ongeveer een uur.
    mijn iPhoto-library is ruim 40 GB groot.
    daarna waren alle foto’s, gebeurtenissen, gezichten, etc.etc. zichtbaar in Foto’s.
    desondanks bleef Foto’s 150-250% cpu vragen.
    het lijkt me niet dat dat is om alle foto’s te uploaden naar iCloud.
    Mijn Fotostream was in Foto’s ook beschikbaar.
    en als je dan in Systeemvoorkeuren – iCloud de optie iCloud-fotobibliotheek niet aanvinkt,
    dan hoeft er niets naar iCloud gekopieerd te worden.

Bijdrager
    macfirst

Ik heb vanmorgen de update geïnstalleerd. Leek allemaal prima te gaan. Daarna begon ook bij mij bij na poosje de ventilator te razen; vreemd dat een app dit kan veroorzaken

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.