8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Gijs Raggers

PhotoExpress 1.2 is uit

Wegens problemen met m’n versiontracker account hier de mededeling dat PhotoExpress 1.2 uit is. PhotoExpress is de groete broer van freePhotoConverter. Beide zijn, ook bij macosx.nl leden, populaire programmatjes die in een wip je jpg’s en andere image-bestanden bewerkt en converteert. Vooral verkleinen voor email en websites. 1,5 Mb wordt 50 Kb, tel uit je winst.

Versie 1.2 heeft Presets . Dat is het enige nieuwe maar zeer de moeite waard. Uiteraard een gratis update. Veel plezier ermee. Als er iets is hoor ik het graag. Downloaden op:

http://home.hetnet.nl/~gijsraggers/
    http://home.hetnet.nl/~gijsraggers/photoexpress.dmg

Groeten,
    Gijs Raggers
    Pathos

ps. de website is nog niet up-to-date maar dat wordt spoedig verholpen

Bijdrager
    error

En het werkt eindelijk op de iBook. Om totaal onduidelijke redenen functioneerde PhotoExpress 1.1 wel op een Power Mac G4 en niet op een iBook G3 en G4 met een identiek Systeem + toeters en bellen.

PhotoExpress 1.2 wel. Handig.

Bijdrager
    Gijs Raggers
    ”ee”

En het werkt eindelijk op de iBook. Om totaal onduidelijke redenen functioneerde PhotoExpress 1.1 wel op een Power Mac G4 en niet op een iBook G3 en G4 met een identiek Systeem + toeters en bellen.

PhotoExpress 1.2 wel. Handig.

Dat is mooi nieuws. Deze bugs waren door ons niet te traceren. Waarschijnlijk iets met de compiler o.i.d. Geen idee. Maar het werkt.

Bijdrager
    error

Helaas krijg ik continu foutmeldingen. Zodra ik op ‘Send’ klik krijg ik:

An exception of class NilObjectException was not handled. The application must shut down.

Alle instellingen staan goed. Een aantal keer ging het goed, helaas vaker fout.

Ook kreeg ik een keer “array.cpp:175 not (idx < 0 || idx > = ICount)”

Is dit een beta?

Hoe zit het met die locatie van de geconverteerde afbeeldingen. De locatie voor de ‘Converted Photos’ is in te stellen… maar waarom gaan afbeeldingen na de ‘Send’ functie naar ‘PhotoConverterMail’? Hoe deze locatie in te stellen? Is deze folder ook automatisch te legen?

En waarom zo’n Systeemgeluid als PhotoExpress naar Mail gaat (na Send). Is niet echt nodig toch? Mogelijkheid tot uitzetten zou fijn zijn.

Ik zou graag een toolbar willen zonder iconen – zoals in veel mac OS X programma’s in te stellen. Ga je met PhotoExpress ook nog die kant op?

Ja ja… kritische gebruiker hoor.

:)

Bijdrager
    Gijs Raggers

• Foutmelding na Send:
    Stel bij de Preferences naar welk programma de foto’s gestuurd moeten worden. Voor de meeste gebruikers is dat Mail, de default instelling. De locatie voor de foto’s is niet in te stellen. Gebruikt Convert als je bestanden wilt converteren.

ps. ik krijg ook af en toe een bug na Send. Wordt zsm opgelost.

• Die beep na Send.
    Ja, die mag er wel uit.

• Toolbar iconen.
    Die blijven er nog even in. Ik vind ze wel handig. Nog geen klachten over ontvangen.

Bedankt voor je reactie!

Groeten van Pathos

Bijdrager
    error

De instelling staat keurig op Mail… en ik gebruik ook Mail. Maar ik begrijp dat er een andere oorzaak is… de functie ‘Send’ werkt nu helemaal niet meer.

Mijn opmerking over de toolbar is geen klacht… maar veel volgens het Mac OS X ‘boekje’ ontwikkelde software heeft een toolbar met meer mogelijkheden: grote of kleine iconen, volgorde wijzigen, alleen iconen en geen tekst, alleen tekst, grote tekst, kleine tekst… je kent dat natuurlijk wel. Ik ben hier inmiddels zo aan gewend dat ik het direct mis bij elk programma met toolbars die niet op deze wijze functioneren.

Ik ben meer iemand van tekst dan iconen… dus ik zet vaak graag uit.

Nog wel een vraag:

Foto’s via de ‘Send’ knop bewerkt en verzonden per Mail staan vervolgens als attachment in het betreffende bericht in mijn mailbox ‘Sent’ (Apple Mail) en in de door PhotoExpress aangemaakte locatie ‘PhotoConverterMail’.

Op welk moment verlaten ze die ‘PhotoConverterMail’ map? Of stapelen de geconverteerde foto’s zich daar op en moet ik eens in de zoveel tijd de map handmatig legen? Ik kan het even niet testen…

Bijdrager
    Gijs Raggers

Over je opmerkingen over de toolbar. Ook ik zou het graag volgens het macosx boekje doen maar ik ben slechts een 1-uur-in-de-maand-realbasic-prutser. Helaas heb ik geen tijd/kunde om met apple’s cocoa te werken. Het blijft dus tobben.

De PhotoConverterMail map staat in je Preferences map in je home map en wordt bij het opstarten van PhotoExpress geleegd.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Net versie 1.2 vervangen door 1.2.1

Eerder genoemde eigenaardigheden zijn opgelost.

http://home.hetnet.nl/~gijsraggers/

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.