15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    ihans

Photobook via iPhoto

Heb zojuist mijn eerste fotoboek via iPhoto binnen gekregen. Het ziet er prachtig uit op het eerste gezicht maar als je iets beter naar de foto’s kijkt is het toch een vrij grof drukwerk; er is erg duidelijk een raster aanwezig. En waarom heeft het zolang moeten duren voordat het hier in Europa beschikbaar zou zijn; het komt uit de VS aan de verzenddoos te zien die per airmail uit de US afkomstig is.

Bijdrager
    japser909

“Ze” laten ons stikken, de EU is niet zo belangrijk met hun linux helden…

Bijdrager
    ivanzaancity

Ik druk ze af bij HEMA, dan koop ik een mooi book erbij en dan plak ik ze…altijd handig!

Bijdrager
    Sad

HEMA heeft idd erg goede kwali ook al kom je met brakke JPG’s aan.

Bijdrager
    ivanzaancity
    ”colpolyp”

HEMA heeft idd erg goede kwali ook al kom je met brakke JPG’s aan.

Heeft dat niet met de kwaliteit van de foto´s te maken? Ik bedoel, met de resolutie???

Bijdrager
    iMarc

Als je digitale camera aanschaft, waarom zou je dan foto’s willen afdrukken?
    Ik bedoel, dat is net zoiets als een auto kopen en dan met de bus gaan….
    Als ik van mezelf uitga, ik druk niets meer af sinds ik een digitale camera gekocht heb. Als iemand foto’s wil zien dan zet ik ze op een cd en draai die af op een dvd speler, die iedereen tegenwoordig wel heeft., scheelt wel een hoop geld.

Bijdrager
    Sad
    ”ivanzaancity”

Heeft dat niet met de kwaliteit van de foto´s te maken? Ik bedoel, met de resolutie???

Jazeker, maar ook al is je resolutie aan de lage kant dan maakt de HEMA er nog wat moois van. Die afdrukmachines doen volgens mij nog een soort optimalisatie.

@marc: ik heb mijn digitale pics laten afdrukken omdat ik met iemand op vakantie was geweest die geen computer heeft. Of als je er één in een lijstje wil stoppen en aan de muur hangen.

Bijdrager
    iMarc

Die ene voor aan de muur zou je eventueel ook via je foto printer kunnen afdrukken, foto’s voor aan de muur zijn toch meestal wat groter dan de standaard maten.

Bijdrager
    ivanzaancity
    ”Marc”

Als je digitale camera aanschaft, waarom zou je dan foto’s willen afdrukken?
    Ik bedoel, dat is net zoiets als een auto kopen en dan met de bus gaan….
    Als ik van mezelf uitga, ik druk niets meer af sinds ik een digitale camera gekocht heb. Als iemand foto’s wil zien dan zet ik ze op een cd en draai die af op een dvd speler, die iedereen tegenwoordig wel heeft., scheelt wel een hoop geld.

Als kado natuurlijk… of voor mijn moeder…. die geen Macinthos heeft, maar het leuk vindt om een foto aan de muur te hebben :)

Bijdrager
    Stof

In deze context misschien een beetje rare vraag, maar zou iemand die een fotoalbum heeft binnen gekregen er wat foto’s van kunnen posten?

Bijdrager
    ihans

Heb ondertussen een tweede boek besteld; de reakties zijn WoooW.
    Beetje lastig om een voorbeeld te posten je moet het toch in je handen hebben (en scanners zijn wel erg ouderwets; niet meer nodig sinds digicamera).

Bijdrager
    jangg

Ik heb intussen ook m’n eerste Apple fotoboek binnen. En ik moet eerlijk zeggen: het valt me een beeeeeetje tegen. Niet het boek, dat is prachtig. Maar de foto’s vertonen inderdaad een rasterpatroon. Dat heeft niets met de opnames te maken maar alles met de afdrukmethode. Blijkbaar maken ze gebruik van een kleurenlaserprinter en niet van een een of ander afdrukprocedé. Mijn Epson inkjetprintertje (een Photo 895) kan dat beter.
    Ze zijn geprint op Letter formaat en vervolgens netjes in het boekje ingebonden. Maar 16 blaadjes plus omslag voor € 57,= blijft een kostbare aangelegenheid.
    Wat ik eigenlijk zou willen is, zelf afdrukken en inbinden. De vraag is of je zulke omslagen en schutbladen zelf kunt kopen. Het alternatief is en blijft: laten afdrukken door de Hema en zelf plakken. Maar ja, digitaal plakken en van commentaar voorzien vind ik wel leuker om te doen en het is ook een stuk flexibeler.

Bijdrager
    jangg

En, o ja…… niets is leuker dan een goed verzorgd foto-album dat je gewoon op de bank op je schoot kunt doorbladeren en bekijken. Ook over 20 jaar. Daar kan geen diashow of computer slideshow tegenop. Een fotoalbum is een tastbaar en aantrekkelijk historisch document. Iedereen ziet direct de “waarde” van een fotoboek. Weinig mensen zullen zo’n boek weggooien, ook al weet je niet eens wie of wat er op de foto’s staan.
    De mooiste foto’s van ‘s-werelds beste fotografen komen op papier en vaak in boekvorm het beste tot hun recht.
    Ik bewaar al mijn opnames digitaal maar beschouw dat vooral als een goedkope schoenendoos.
    Hopelijk zijn m’n CD’s en m’n DVD’s over 20 jaar nog te lezen………

Bijdrager
    Sad

Ik ben het er wel mee eens dat een boek dat je op schoot kan nemen veel fijner is. Alleen vraag ik me af of die foto’s wel zo lang goed blijven. Zeker als de foto’s gewoon zijn uitgeprint.

Bijdrager
    jangg

Nee, de foto’s zijn niet gewoon geprint maar inderdaad gedrukt. Vandaar dat ze een raster vertonen. Volgens mij is dat niet echt nodig maar ik denk dat het drukken van een boek in een oplage van 1 exemplaar te duur wordt als je foto’s zonder merkbaar raster wilt meedrukken.
    Dus over de houdbaarheid van het Apple boek maak ik me geen zorgen. In tegenstelling tot de foto’s die ik zelf met m’n inkjetprinter afdruk. Het lijkt me dat die maar een beperkte houdbaarheid hebben.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.