8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    morris

photo shop

hallo,
    weet iemand misschien een leuk en makkelijk foto programma, om je foto’s te bewerken.
    Net zoiets als adobe eigenlijk, en het liefst een nederlands programma.
    ik heb adobe photshop wel is gebruikt, maar vond hem vrij ingewikkeld

alvast bedankt voor jullie hulp….

Bijdrager
    Chester2

Wat dacht je van iPhoto?

Onderdeel van iLife 6, superpakket voor 79 euri’s
    succes

Bijdrager
    hansenonline

photoshop elements 4, vind het fijner werken dan iphoto 5.

Bijdrager
    steene

kan zijn maar voordeel van iphoto is … je hebt het als je een mac hebt…

Bijdrager
    vhbart

iPhoto is toch wel meer bedoeld om te klasseren, en niet zozeer om te bewerken (behalve wat rode ogen, sepia of zw/w, en uitsnijden kan je toch niet veel bewerken).

Photoshop elements is inderdaad een wat eenvoudiger versie dan de “volledige” photoshop, maar voor fotobewerking heb je volgens mij vooral het pakket “geduld en veel oefening” nodig :wink:

Bijdrager
    Pharris

Voor huis-tuin-en-keukengebruik van foto’s is iPhoto uitermate geschikt. Het rubriceren kan je zelf regelen (de zgn. slimme albums). Ook op kleur brengen kan goed in iPhoto. Natuurlijk haalt het bij lange na niet de kwaliteit die de professionele gebruiker stelt (en die wel met Photoshop gehaald wordt), maar nogmaals… het ligt eraan wat je wilt gaan doen. Ga je de foto’s alleen maar thuis gebruiken en is het leuk voor de vakantiekiekjes, dan heb je genoeg aan iPhoto. Ga je professioneel aan de slag, dan zal je toch echt naar Photoshop moeten grijpen, gewoon omdat je dan betere controle over je beelden hebt…

Bijdrager
    Oppie
    ”vhbart”

iPhoto is toch wel meer bedoeld om te klasseren, en niet zozeer om te bewerken (behalve wat rode ogen, sepia of zw/w, en uitsnijden kan je toch niet veel bewerken).

Dan zou ik nog maar eens goed naar iPhoto v5 of 6 kijken, als ik jou was…

Bijdrager
    vhbart
    ”Oppie”

Dan zou ik nog maar eens goed naar iPhoto v5 of 6 kijken, als ik jou was…

Ben ik zeker en vast van plan, hoewel ik nu veel in photoshop elements bewerk en iPhoto 4 bijna uitsluitend gebruik voor klasseren. (zal trouwens binnenkort toch iLife ’06 moeten aanschaffen, wegens nieuwe (16/9)camcorder)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.