9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    OSPREY

Photo Booth Versie 6.0 (507) draaiend op Mavericks

Een collega schrijft mij het volgende:
    Als ik een foto wil maken met Photo Booth krijg ik volgende melding:
    Uw foto’s kunnen niet bewaard worden,er heeft zich een fout in Photo Booth voorgedaan bij het bewaren van de foto’s.Uw foto’s kunnen nu niet worden bewaard.
    We werken beiden met OS X 10.9 Mavericks en met versie 6.0(507) van Photo Booth. Bij mij geen probleem.
    Tijdens het zoeken naar een eventueel antwoord, stuitte ik op volgende eigenaardigheid.
    De Photo Booth op mijn iMac en die van mijn Mac Book Air hebben een totaal ander uiterlijk ! ?
    Die op mijn iMac is schermvullend, met rode gordijnen en onderaan gouden bedieningsknoppen.
    Die op mijn MBA is nog van het oude type: klein venster, en vierkante zilveren bedieningsknoppen.
    Hoe kan dat nu? Zelfde besturingssysteem, zelfs versie van Photo Booth, en toch een ander uiterlijk.

Hartelijke dank bij voorbaat,

Bijdrager
    LighScan

Helemaal rechtsboven in de menubalk op de blauwe knop drukken, en de iMac “versie” zal terug hetzelfde uiterlijk hebben als die op de Air.;-)

Bijdrager
    SunKeeper

Voor die collega: kijk in de thuismap > Afbeeldingen.
    Daar staat normaal gesproken de iPhoto Library (als je iPhoto gebruikt) en er hoort ook een Photo Booth Library te staan.

Beetje zoals dit:

Bijdrager
    OSPREY

Juist. Als ik schermvullend werk, dan krijg ik op beide devices hetzelfde beeld van photo Booth.
    Maar daarmee is het probleem dat Photo Booth de foto’s niet kan bewaren niet van de baan.
    Toch bedankt voor de reeds gegeven reacties.

Bijdrager
    SunKeeper
    SunKeeper op 19 januari 2014

Kijk in de thuismap > Afbeeldingen.
    Daar staat normaal gesproken de iPhoto Library (als je iPhoto gebruikt) en er hoort ook een Photo Booth Library te staan.

Beetje zoals dit:

Heb je dit al bekeken? Wat staat er in de map?

Bijdrager
    MacDouglas

Mijn mapstructuur is: Afbeeldingen> Photo Booth> Photo Booth bibliotheek

Ik was trouwens een nieuw topic begonnen omdat ik vind dat de titel van dit topic niet helemaal het probleem beschrijft. Ik hoopte dat er met een andere titel meer reacties zouden komen.

Bijdrager
    MacDouglas

Ik heb de oplossing gevonden.

Als ik op Photo Booth Bibliotheek klik, krijg ik een melding dat dit niet de standaard bibliotheek is. Vervolgens krijg je de mogelijkheid de bibliotheek als standaard in te stellen. Als je dat doet, is het probleem opgelost.

Bedankt.

Bijdrager
    SunKeeper

Probeer het volgende: (mogelijk is de bibliotheek corrupt)

Sluit Photo Booth.
    Verplaats de huidige Photo Booth-bibliotheek naar je bureaublad.
    Open Photo Booth.

Je krijgt dan dit:

Kies dan ”Maak nieuwe aan…”

Werkt het daarna wel of nog steeds hetzelfde probleem?

Edit: OK, mooi. Overigens voldoet de titel prima, we lezen hier ook alle inhoud van de topics bij een nieuwe post, dus het belangrijker dat de vraag goed gesteld is en de situatie duidelijk is. Zolang die laatste niet kloppen helpen er geen honderd nieuwe topics tegen.;)

Bijdrager
    MacDouglas

We hebben net langs elkaar heen gereageerd denk ik. Maar bedankt voor je oplossing. Daar heeft vast iemand nog wat aan:-)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.