2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    TandMac

Photo Booth automatisch printen

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid (een script?) om vanuit de standaard app Photo Booth direct te printen bij het maken van de foto.

Dat mag eventueel nog onder SnowLeoppard zijn omdat onze oude Selphy Canon printer nog wel perfect werkt met die OS versie.

(Indien recentere OSX, moet ik een nieuwe printer kopen.)

Bedoeling is dat mensen een Selfie nemen, en de printer dan direct de foto uitspuwt.

Groet

Erik.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Photo Booth bewaart z’n foto’s normaal gesproken in de het pakket met de naam Photo Booth-bibliotheek in de map Afbeeldingen in de thuismap van de gebruiker. Als je daarop rechtsklikt en kiest voor „Toon pakketinhoud” kun je in het pakket naar de map Pictures gaan, waar je al het goed is alle genomen foto’s te zien krijgt.

Met deze kennis kun je met Automator een mapactie maken die je toewijst aan bovengenoemde map:

Ik vermoed dat je meer niet nodig hebt.

Wat er — als het goed is — zal gebeuren, is dat de mapactie uitgevoerd wordt zodra er een nieuwe foto in de map verschijnt. Gezien de mapactie als enige taak heeft om afbeeldingen af te drukken, zal dus elke nieuwe foto automatisch naar de printer gestuurd worden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.