7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    eluxinim

Phonic Helixboard

even een snel vraagje: kun je een Phonic Helixboard (USB) ook met garageband gebruiken?

bij voorbaat dank,

klaas

Moderator
    Koen van Tongeren

De firewire variant kan zeker gebruikt worden. Dat doen wij voor OMT wekelijks. Met de USB variant heb ik geen ervaring, maar ik kan me niet anders voorstellen dat deze ook moet werken, aangezien ie van de zelfde midi interface gebruik maakt.

Bijdrager
    Byron
    ”Koen

De firewire variant kan zeker gebruikt worden. Dat doen wij voor OMT wekelijks. Met de USB variant heb ik geen ervaring, maar ik kan me niet anders voorstellen dat deze ook moet werken, aangezien ie van de zelfde midi interface gebruik maakt.

Interessant, hoe zit het met de latency van het apparaat?

Bijdrager
    eluxinim

hij doet ’t verder goed, maar waarom kan ik de verschillende sporen van de helixboard niet selecteren in garageband?

Bijdrager
    Xam

Je kunt met de usb versie helaas alleen de 2 stereo-sporen apart in garagaband selecteren. Wil je de verschillende sporen apart in garageband selecteren, dan zul je de firewire-variant moeten hebben. Dus das balen:( Zelf had ik ook bijna de usb-versie gekocht, maar ik had het nog even nagevraagd en uiteindelijk nog de firewire versie gekocht. Misschien kun je hem inruilen voor de firewire (als je ong. 100 euro bijbetaald)?

Bijdrager
    Byron
    ”Xam”

Je kunt met de usb versie helaas alleen de 2 stereo-sporen apart in garagaband selecteren. Wil je de verschillende sporen apart in garageband selecteren, dan zul je de firewire-variant moeten hebben. Dus das balen:( Zelf had ik ook bijna de usb-versie gekocht, maar ik had het nog even nagevraagd en uiteindelijk nog de firewire versie gekocht. Misschien kun je hem inruilen voor de firewire (als je ong. 100 euro bijbetaald)?

Dus als je de firewire variant neemt, kan je wel multichannel opnemen?

Bijdrager
    Xam

Klopt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.