13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    wayan94

Phishing

De laatste 2 weken krijg ik mails van Fedex ,( ik heb niets met FedEx) ( ook niet geopend) meerdere mail per dag. alles geprobeerd maar niets helpt. Rules in mail preference helpt niet , mails blijven komen. Sophos Home , scan ziet de  treat niet.

Wat te doen om dit voorgoed te verwijderen

Bedankt Joseph

Bijdrager
    Jelle

<p class=”cite”>wayan94 op 6 september 2018 om 02:04</p>
    De laatste 2 weken krijg ik mails van Fedex ,( ik heb niets met FedEx) ( ook niet geopend) meerdere mail per dag. alles geprobeerd maar niets helpt. Rules in mail preference helpt niet , mails blijven komen. Sophos Home , scan ziet de  treat niet.

Wat te doen om dit voorgoed te verwijderen

Bedankt Joseph

Misschien kun je nog proberen via je provider een eigen spamfilter in te stellen. Ik weet alleen niet zeker of bij elke provider deze mogelijkheid beschikbaar is. Met deze instelling kun je het adres waar je geen mails van wilt ontvangen gelijk laten wissen. Soms heb je ook wel eens mails die per ongeluk in het spamfilter komen, die kun je dan weer zo instellen dat deze gewoon in je inbox terecht komt.

Bijdrager
    sedikit

Ik meld phishing altijd bij PhishTank (tenzij ik de provider van de afzender weet, dan meld ik het daar).  Na een paar mails is het dan snel afgelopen. Je moet wel eerst een account aanmaken:

https://www.phishtank.com/:

Overigens net zo handig, maar dan voor spam, SpamCop.

Bijdrager
    GoeieDag

Waar blijkt uit dat deze spam ‘phishing’ is?

Bijdrager
    wayan94

tja dat is een goede vraag, daar ben ik van uitgegaan , kan natuurlijk ook Spam zijn?

sorry ik ben een 80 plusser , dus moet ik doen met de kennis die ik heb.

deze mail komt vele malen per dag

hierbij een screenshot.

ik heb  nooit mijn update adres geklikt

Bijdrager
    wayan94

voor de goede orde, ik woon in Thailand en gebruik VPN

Bijdrager
    sedikit

FedEx is een bedrijf dat logistieke en koeriersdiensten aanbiedt:

https://www.fedex.com/nl/

Met of zonder account zou ik maar eens contact met ze opnemen. Heb je misschien iets besteld?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@wayan94/Joseph,,

Als ik al die reply adresssen zie komt dit niet van FedEx.

Het lijkt mij “gewoon” spam, al is die “Update my adress” knop wel verdacht, die in ieder geval nooit aan klikken..

Je zou eens kunnen proberen AppleMail te vertellen dat het reclame is..

Voor andere mail programmas, ken ik de instellingen hiervoor niet.

Bijdrager
    wayan94

fedEX al gebeld weten van niets

verder lees deze link

http://www.fedex.com/nl/about/fraudulent_use.html

Bijdrager
    koen

Logo kerning klopt ook niet, let bijvoorbeeld op de pijl tussen de E en de x.

Bijdrager
    TheBigZ

Beste Joseph,

Dit bericht is door je Gmail account al herkend als zijnde “Junk”. (zie rechtsboven)

Het beste is, om mails in je Gmail Junk folder _nooit_ te bekijken/openen. Als je dat wel doet, en er staan plaatjes in en dergelijke, weten ze aan de andere kant dat jij “hapt”. Als je niet/nooit (meer) hapt, houden de mails ook vanzelf op. Gewoon niet naar kijken dus.

Bijdrager
    wayan94

bedankt voor alle reacties

de vraag blijft, Waarom is er geen junk/virus scanner die dit kan verwijderen, ik heb het niet kunnen vinden tot nu toe

Bijdrager
    TheBigZ

Gmail verwijdert automatisch alle spam mails in je Junk map na 30 dagen. Je hoeft niets te doen, de mails verdwijnen vanzelf. Nooit in Junk kijken. (Hooguit alleen als je een keer een mail verwacht van een of andere webregistratie, en je die niet in je Inbox ziet.)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.